آموزش قدم به قدم کراتین مو

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: نورالهی calender۱۴۰۱/۱۱/۱۱

همانطور که می‌دانید امروزه در مراکز تخصصی زیبایی صرفا به امور زیبایی اکتفا نمی‌شود و با پیشرفت حیطه‌های زیبایی کارهای مراقبت از پوست و مو نیز به طور حرفه‌ای با استفاده از مواد و وسایل مناسب انجام می‌شود.

در بین لاین های مختلف مرتبط با مو، کراتین یکی از فعالیت‌های پرطرفدار زیبایی و درمانی موها محسوب می‌شود که توانسته است طی دهه اخیر بیشترین جذب مخاطب را در خصوص فعالیت‌های تقویت و ترمیم موها به خود اختصاص دهد که در این مورد در بخش  آموزش کراتین مو توضیحات کاملی را ارئه داه‌ایم.

این روش نه تنها سبب زیبایی ظاهری عالی موها می‌شود بلکه به تقویت و احیای تارهای مو کمک می‌کند زیرا ۹۵ درصد ساختار مو را پروتئینی به نام کراتین تشکیل می‌دهد و مسلما تامین این ماده مغذی به صورت تغذیه طبیعی مو یا استفاده از مکمل‌های کراتینی می‌تواند نیاز ظاهری و ساختاری مو‌ را به خوبی تامین کند و مراحل قدم به قدم کراتین مو به شرح زیر می‌ باشد. 

 

 

آموزش قدم به قدم کراتین مو

 

قدم اول: ابتدا لازم است که از جنس موی مخاطب، مشکل بافتی، میزان آسیب، رنگ یا دکلره، حالت مو، ضخامت و... شناخت کافی را پیدا کنید و سپس به صورت تخصصی نوع و میزان کراتین را انتخاب کنید.

قدم دوم: شستن دقیق و تمیز موها آن هم با شوینده مناسب کراتین بسیار مهم است و باید تمام توجه را بر شستن ساقه موها بگذارید و با توجه به نوع شوینده و موها حداقل دو مرتبه شستشو را انجام دهید.

قدم سوم:  پس از شستشو باید به کمک دستگاه‌هایی مانند: ماکرومیست و تفنگ نانو استیم عامل هیدروژن رسانی را انجام داد و به این ترتیب در شروع و پایان کار تقویت رسانی و تاثیر بیشتر کراتین روی موها را خواهید دید.

قدم چهارم: در قدم بعدی باید بین ۸۰ الی ۹۰ درصد موها را خشک کنید و مقدار کمی از نم آن ها را باقی بگذارید تا کراتین بهتر انجام شود و سپس تقسیم موها را به درستی انجام دهید زیرا تقسیم بندی اصولی تاثیر بسزایی بر کراتین کردن دقیق لایه‌های مو دارد و لایه های نازک را از پشت تا جلوی مو انجام دهید.

قدم پنجم: حتما دستورالعمل ماده کراتین را مطالعه کنید زیرا هر ماده روش و مدت زمان استفاده خاص خود را دارد و عدم توجه آن ممکن است سبب آسیب بافتی به موها شود و ترکیبات هر برند ممکن است برای نوع خاصی از موها و به روش متفاوتی انجام شود.

قدم ششم: سپس باید لایه‌های نازک و‌ افقی را از موها جدا کنید و با مواد کراتین ماساژ دهید طوریکه کراتین به خورد موها برود و برای انجام بهتر این مرحله می‌توانید از شانه کشی کمک بگیرید تا فلس موها باز شده و کراتین بهتر و بیشتر به عمق ساقه نفوذ کند.

قدم‌ هفتم: در این مرحله لازم است تا سر را به کمک کلاه‌های مخصوص یکبار مصرف یا مشمایی مناسب به طور کامل پوشش دهید و با توجه به محلول کراتین و دستورالعملی که برای هر نوع کراتین وجود دارد زمان استراحت به موها را سپری کنید.  در طرز استفاده از مواد کراتین کامل درمورد نحوه استفاده از مواد و کراتینه موها صحبت کردیم.

اگر با شناخت کافی از جنس و مشکلات موی مخاطب محلول کراتین مخصوص و مناسب را انتخاب کرده باشید قطعا اطلاعات درج شده روی بسته بندی بطور دقیق پاسخگوی مدت زمان استراحت مو‌ خواهد بود اما به طور معمول بین ۴۰ الی ۵۰ دقیقه زمان لازم است.

قدم هشتم:  قدم بعدی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شما باید با توجه به نوع ماده کراتین کار براشینگ‌ را با دقت بسیار و به طور کامل برای موها انجام دهید و نوع ماده پروتئینی کراتین است که سشوار کشی گرم‌ یا سرد را مشخص می‌‌کند که در هر صورت شما نباید بگذارید هیچ موی خیسی باقی بماند و لازم است تمام مواد در عین خشک شدن به خورد موها بروند.

قدم نهم: اصلی ترین مرحله کراتین هم به اتو کشی تعلق می گیرد و لازم است که بر حسب بافت موها و ترکیب محلول کراتینه اتو کشی را با دسته‌های نازک مو‌ و با دقت هرچه بیشتر انجام دهید و بطور معمول باید هر دسته از موها را هفت مرتبه اتو‌ کنید.

قدم دوم: دوران مراقبت پس از کراتین نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌توان ادعا داشت که بخش اعظمی از دوام و زیبایی طولانی مدت کراتین روی موها به مراقب اصولی مخاطب بستگی دارد و ممکن است بر حسب نوع کراتین و مواد به کار رفته از یک تا سه روز نقاهت وجود داشته باشد.

 

 

نکات مهم کراتین مو

پیش از این به آموزش قدم به قدم کراتین مو پرداختیم و همانطور که می‌دانید این روش برای موها هم جنبه زیبایی ظاهری داشته و‌ هم فواید سلامت ساختاری مو‌ها را شامل می شود و قطعا مهم ترین‌ رمز موفقیت در انجام‌‌ کراتین توجه به نکات گام به گام کراتین مو است.

  • هرگز بدون توجه به ویژگی‌های ظاهری، مشخصات بافتی و آسیب موها دست به انتخاب محلول کراتین نزنید و ابتدا لازم است که این اطلاعات را به درستی کسب کرده و سپس مواد مناسب را خریداری کنید.
  • با این نگرش که موهای سالم یا نیمه سالم را می شود با مواد ارزان صاف و زیبا ساخت به خود آسیب نرسانید زیرا مواد غیر استاندارد حتی به موهای سالم هم آسیب جدی وارد می کنند.
  • تمامی مراحل فوق را با دقت و بدون چشم پوشی از هیچ یک‌ انجام دهید.
  • میزان مواد کراتین باید دقیقا مطابق با بلندی، حجم، شدت آسیب و...‌ باشد و باید بدانید که زیاد و کم بودن محلول به یک اندازه سبب آسیب به موها خواهد شد.
  • دوران نقاهت را دست کم نگیرید و با رعایت نکات تحریمی مانند حمام در بیشتر شدن نتیجه کراتین خود سهیم باشید.
  • تا جای ممکن از مواد شوینده و مراقبتی سولفات دار استفاده نکنید زیرا آسیب جدی به کراتین مو می‌رسانند‌‌.
  • با توجه به نوع موهای طبیعی، دکلره یا رنگ‌ شده نوع مناسب محلول کراتین را تهیه کنید زیرا هر یک مشخصات و مشکلات خاص خود را داشته و مواد مخصوصی می‌طلبند.

مواردی که ذکر شد از مهم ترین‌ نکات گام به گام انجام کراتین محسوب می‌شوند و لازم است شما نیز مطابق با دقیق ترین اطلاعات موجود در خصوص هر مخاطب فعالیت مناسب را انتخاب کنید. اگر موهای شما دچار آسیب دیدگی شده باشد، بهتر است از روش آموزش کراتین موی آسیب دیده استفاده کنید.

 

مواد مناسب کراتین مو