آموزش کراتین مو کوتاه

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: قزاقی calender۱۴۰۳/۴/۸

مقدمه

درمان کراتینه به‌عنوان یک تونیک زیبایی در نظر گرفته شده است؛ زیرا این محصول باعث تقویت، بازسازی و به‌وضوح ظاهر مو خواهد شد و سبب می‌شود موهای شما بازیابی سلامت و زیبایی‌شان را به دست آورند. این محصول به‌خصوص برای موهای کوتاه که آسیب‌هایشان همچون خشکی، نازک یا وزی و مجعد یا موج‌دار بودنشان بیشتر نمایان است بسیار مفید است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا در این مقاله، به آموزش کراتین مو کوتاه بپردازیم. اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در این زمینه بدانید، با ما همراه باشید.

کراتین مو کوتاه

اکثر آسیب‌های مویی ناشی از کمبود پروتئین مو است. مراقبت‌های نادرست و استفاده از مواد شیمیایی بی‌کیفیت به‌مرورزمان پروتئین موجود در فولیکول مو را از بین برده و موجب شکنندگی، خشکی، وز و دفرمگی موها می‌شود. این آسیب‌ها در موهای کوتاه بیش از موهای بلند نمایان است و امکان حالت دادن به آنها نیز وجود ندارد. برخی از خانم‌ها علاقه‌مند هستند که موهای کوتاهی داشته باشند، اما به دلیل فر، وز و مجعد بودن فرم موها، نمی‌توانند آن‌ها را کوتاه کنند. در چنین مواردی، بهترین راه درمان سریع، کراتینه موی کوتاه است.

در مقاله کراتین مو چیست به صفر تا 100 کراتین مو و مزایا و معایب این روش برای صافی و احیا مو پرداخته ایم که می توانید اکنون آن را مطالعه کنید.

کراتینه روی موهای کوتاه کمک می‌کند با حفظ  درخشندگی مو حالت ارتجاعی و ابریشمی داشته باشند.  این روش می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی پروتئین ازدست‌رفته مو را جبران کرده و شما را از شر خشکی و شکنندگی موها خلاص کند. کراتینه موهای کوتاه باعث لختی، صافی ۸۰ درصد و درخشندگی موها می‌شود. همچنین این روش باعث افزایش تراکم و حجم موها شده، الاستیسیته و قدرت و استحکام موها نیز می‌شود.

حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا کراتینه برای موی خیلی کم‌پشت یا کراتین موی خیلی کوتاه هم جواب می‌دهد؟ در پاسخ باید گفت: اگر موهای کوتاه و کم‌پشت دارید، باز هم می‌توانید از کراتینه برای زیبا و سالم‌تر کردن موهای خود استفاده کنید. کراتینه با مدل‌های کوتاهی حرفه‌ای و ترکیب آن با کراتینه، می‌تواند به زیبایی و جذابیت شما اضافه کند.

کراتین مو کوتاه
کراتین مو کوتاه

همچنین اگر موهای خیلی کوتاه یا پسرانه دارید نیز  می‌توانید از کراتینه برای بهبود سلامت تارها، جلوگیری از موخوره و ایجاد ظاهر درخشان استفاده کنید. اگرچه در اکثر افراد با موهای خیلی کوتاه، ساختار مو به‌اندازه کافی تغذیه شده و کمبود پروتئین کراتین ندارند، اما اگر موهای بسیار کوتاه شما دچار آسیب شده‌اند، می‌توانید از درمان کراتینه موی خیلی کوتاه استفاده کنید.

کراتین مو کوتاه زنانه و مردانه

در مورد کراتین مو کوتاه باید گفت کراتینه مو فقط مخصوص خانم‌ها نیست  همان‌طور که کراتین مو کوتاه زنانه و کراتین مو کوتاه دخترانه داریم کراتین مو کوتاه مردانه هم داریم. آقایان، به‌ویژه افرادی که به موهای صاف، بلند و براق علاقه دارند، می‎توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که گفتیم موها به طور طبیعی حاوی کراتین هستند که این کراتین ممکن است بر اثر عوامل مختلفی نظیر شست‌وشوی زیاد، استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو و… از بین برود. کراتینه مو به طور مصنوعی این پروتئین‎ها را به موهای شما اضافه می‏‎کند و موهای شما را سالم‌تر، زیباتر و درخشان‌تر می‌کند

فواید داشتن مو کراتین شده کوتاه

در این بخش دلایل استفاده از کراتین موی کوتاه و فواید کراتینه مو کوتاه برای شما به‌صورت بولتوار آورده  شده است.

  1. ترمیم و تقویت کوتیکول  و تارهای موها
  2. کاهش وز و مجعدی موها
  3. افزایش درخشندگی و صافی موها 
  4. حفظ سلامت موها در برابر عوامل محیطی و شیمیایی  و آسیب‌های حرارتی
  5. پرپشت و حجیم‌شدن موها 
  6. نگهداری کم و کاهش زمان برای حالت دادن موها
  7. اثر طولانی‌مدت
  8. کاملاً بی‌خطر برای مو
  9. مناسب برای انواع موها
  10. کاملاً بی‌خطر برای مو
  11. عدم نیاز به اتوزدن منظم

آموزش کراتین مو کوتاه مردانه و زنانه

در مقاله آموزش کراتین مو به طور جامع و مفید درباره مراحل کراتینه کردن موها صحبت کرده ایم. همواره به صورت خلاصه می توانید مراحل انجام کراتین مو کوتاه به شرح زیر دنبال کنید:

1- شست‌وشوی موی کوتاه

قبل از شروع کراتینه موی کوتاه، باید آنها را با شامپوی ضد پس‌ماند شست‌وشو داد تا از آلودگی، روغن و محصولات قبلی پاک شوند. این شامپوها باعث می‌شود اثر کراتینه بیشتر شود و فلس موها باز شود تا پذیرای مواد کراتین شوند.

2- خشک‌کردن موی کوتاه

آنها را باحرارت کم خشک می‌کنند. معمولاً از سشوار با گرمای ملایم استفاده می‌شود تا مقداری رطوبت روی تارها باقی بماند. موهای کوتاه برای دریافت مواد کراتینه آماده می‌شوند.

3- استفاده از محصول کراتین

مواد کراتین به طور یکنواخت روی موها قرار می‌گیرند. برای کراتین موهای کوتاه، مقدار کمی از مواد استفاده می‌شود که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

جهت خرید کراتین مو ازبرندهای معروف بازار کلیک کنید.

4- استراحت مواد روی مو

مواد کراتین روی موهای کوتاه، نیاز به 45 دقیقه استراحت دارند. یک کیسه پلاستیکی روی موها کشیده می شود تا تاثیر صافی و احیای مواد کراتین اعمال شود.

5- خشک‌کردن موها با سشوار

مواد کراتینی که روی موهاست با سشوار خشک می‌شوند. سشوار با باد ملایم در فاصله مناسب از موها نگه داشته می‌شود تا موها تا 80 درصد خشک شوند. موها برای دریافت حرارت اتو آماده می شوند.

6- اتوکشی موها

با اتوی مو و حرارت مناسب، موها برای چند ثانیه بین ۲۰۰-۲۳۰ درجه حرارت داده می‌شوند. این باعث فعال‌شدن و تثبیت کراتین در موها می‌شود. هر بخش از مو 10 تا 15 بار تحت تأثیر حرارت قرار می گیرد تا کراتین به عمق فلس موها نفوذ کند .

قیمت کراتین مو کوتاه

قیمت کراتینه مو به حجم و بلندی موهای شما بستگی دارد. موهای پرپشت و بلندتر به حجم مواد بیشتری نیاز دارند و در نتیجه قیمت کراتینه مو کوتاه به نسبت موهای بلندتر کمتر خواهد بود. اما همچنان نمی‌توان قیمت ثابتی را برای خدمات کراتینه مو به‌صورت کلی عنوان کرد. در کل  هزینه کراتین درمانی بر اساس میزان کراتین مصرفی متفاوت است. این هزینه  همچنین می‌تواند از سالنی به سالن دیگر متفاوت باشد

عکس کراتین مو کوتاه

  • نمونه عکس قبل و بعد کراتین مو کوتاه مردانه
قبل و بعد کراتین مو کوتاه مردانه
قبل و بعد کراتین مو کوتاه مردانه
  • نمونه عکس قبل و بعد کراتین مو زنانه
قبل و بعد کراتین مو زنانه
قبل و بعد کراتین مو زنانه

مدل مو کوتاه کراتین شده

باتوجه‌به اینکه مدل صورت شما چگونه است، چند سال دارید و به چه مدل کوتاهی مو علاقه‌مند هستید، می‌توانید از انواع مدل کراتینه مو کوتاه استفاده کنید. موهای کوتاه فر، به‌سختی شکل می‌گیرد و ممکن است باعث به‌هم‌خوردن زیبایی شما شود.

به همین دلیل است که کراتینه مو کوتاه بسیار طرفدار دارد، چراکه باعث ایجاد زیبایی در عین بهره‌مندی از موهای کوتاه و کوپ‌های خاص خواهد شد. انواع مدل کراتینه مو کوتاه را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید و باتوجه‌به علایق خود، سبک چهره و نظر کارشناسی آرایشگر، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید

مدل مو کوتاه کراتین شده
مدل مو کوتاه کراتین شده

مراقبت‌های پس از کراتینه موی کوتاه

رعایت نکات زیر بعد از کراتین موی کوتاه ضروری است:

  1. موهای خود را به مدت 3 یا 4 روز بشویید، همچنین از رطوبت دوش، حمام ترکی و سونا اجتناب کنید.
  2. کش، گیره، هدبند استفاده نکنید
  3. لازم نیست موهایتان را ببندید یا پشت‌گوش جمع کنید
  4. از تمرینات ورزشی روزانه یا هفتگی به مدت چند روز جلوگیری کنید

نتیجه‌گیری

در این مقاله از وبلاگ شرکت espro به بررسی کراتینه موی کوتاه پرداختیم گفتیم که کراتین مو کوتاه نه‌تنها برای زنان و دختران بلکه برای مردان نیز مناسب است، مزایای استفاده از آن را توضیح دادیم و نحوه‌ی انجام کراتین موی کوتاه، قیمت، مراقبت‌های پس از کراتینه و… پرداختیم. کراتینه ی موی کوتاه می‌تواند یکی از بهترین درمان‎ها، برای بازیابی سلامت و زیبایی موهای شما باشد.