آموزش کراتین مو با اتو

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: قزاقی calender۱۴۰۳/۴/۱

انجام کراتین مو با اتو
انجام کراتین مو با اتو

آموزش کراتین مو با اتو

اتو مو یکی از وسایل کاربردی است که افراد خصوصاً خانم‌ها برای صاف‌کردن، فر کردن و یا حالت دادن موهایشان استفاده می‌کنند. یکی از روش های کراتین مو استفاده از اتو مو مخصوص کراتین است. اتوکشی کراتین مو مهم‌ترین و زمان‌برترین مرحله کار در کراتین است و در نتیجه کار و ماندگاری تأثیر زیادی دارد.

کراتین مو با اتو تنها باعث صافی موها نمی‌شود؛ بلکه موجب نفوذ و جذب مواد کراتین به داخل ساختار مو می‌شود. باید بدانید که در مراحل کراتینه‌کردن مو اتوکشی باید به شکل حرفه‌ای و درست انجام شود تا بهترین نتیجه را برای موهای شما به ارمغان آورد.

مراحل اتو کشی کراتین

اتوکشی مو کراتین آخرین مرحله کراتینه است. اتو مو مخصوص کراتین که دارای صفحه پهن و سرامیکی است را روی دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در این مرحله ابتدا مو را به دسته‌های کوچک تقسیم کرده و سپس دسته‌های کوچک را با دمای متوسط اتو کنید. بهتر است در ابتدای کار بدانید هرچه اتوکشی کراتین بیشتر باید صافی و ماندگاری بیشتر است و تأثیری در احیای مو ندارد.

نحوه صحیح اتوکشی کراتین در قسمت ریشه مو به‌صورت ضربه‌ای و در قسمت ساقه پشت‌سرهم است. برای حفظ گرما لایه موها را نازک برداشته و انتهای موها را با زاویه اتو نکنید تا مو حالت نگیرد و صاف بماند. دسته موها را اتوکشی کنید. باید گفت که تعداد دفعات اتوکشی کراتین بستگی به جنس و آسیب موی شما دارد.

توجه کنید که باید از مکث و حرکت کند دست پرهیز کنید؛ زیرا این کار موجب سوختگی یا ریزش مو می‌شود. همچنین هنگام اتوکشی کراتین مو ها با فشار متوسط دسته اتو مو را به سمت نوک مو بکشانید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که موها شلاقی و سبک شده باشند و کراتین به درون کوتیکول‌های مو نفوذ کرده باشد.

اتو کشی برای کراتین مو و صافی
اتو کشی برای کراتین مو و صافی

بهترین اتو مو برای کراتین

اتو مو یکی از مهم‌ترین ابزار هر آرایشگر و کراتین کار است که انتخاب بهترین اتو مو برای کراتین می‌تواند روند کار کراتین مو را سریع‌تر و باکیفیت‌تر کند و رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین اتو مو برای کراتینه مارک‌های S&C، رمینگتون، لیز، بابلیس، کومکس، فیلیپس و انزوا هستند که به‌صورت مختصر آنها را معرفی می‌کنیم.

اتو مو کراتینه برند لیز

اتو مو کراتین لیز Lizz، یکی از بهترین اتو موهای مخصوص کراتینه مو است که با صفحات تیتانیومی و نمایشگر LED قابلیت تنظیم دما را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اتو مو کراتینه برند S&C

اتو مو کراتین S&C یک اتو مو ساخت کره جنوبی است که صفحه آن از جنس نانو تیتانیوم و پهن است و امکان تنظیم دما را تا درجه ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد. این اتو مو دارای مدل‌های مدل SC-11 و مدل SC-22 است.

اتو مو کراتینه برند رمینگتون

اتو مو رمینگتون یکی از بهترین برندهای اتو مو کراتینه است که مدل‌های متنوعی دارد و چندین مدل آن جز پرفروش‌ترین اتو موهای مخصوص کراتینه شناخته می‌شود. این اتو مو قابلیت قفل ایمنی برای جلوگیری از روشن بودن اتو در صورت عدم استفاده از آن را داراست.

از مدل‌های این اتو می‌توان به اتو مو رمینگتون S8598، اتو مو رمینگتون پرومکس، اتو مو رمینگتون S9100، اتو مو رمینگتون مدل 8590 و اتو مو رمینگتون مدل 8540 اشاره کرد.

اتو مو برند فیلیپس

اتو مو فیلیپس (Philips) یکی از برندهای سرآمد و قدیمی در بازار لوازم آرایشی است. این اتو مو به دلیل کیفیت بالای محصول دارای قیمت بسیار بالایی است.

کراتین مو با اتو سرد

یکی از روش‌های درمانی موهای آسیب‌دیده، کراتین مو با اتو سرد است. استفاده از اتو سرد بسیار شبیه به اتو موی گرم است و تنها در جزئیات و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. از این اتو پس از انجام فرایندهای تراپی استفاده می‌شود. بدین صورت که هنگام استفاده از این اتو مو، مواد تراپی به‌صورت نانو و ریز مولکول درآمده و در کورتکس مو نفوذ پیدا کرده و این امر منجر به جذب بهتر مواد شود.

کراتین با اتو سرد برای افرادی که با مشکل صافی و آسیب‌دیدگی کوتیکول‌ها روبه‌رو هستند مفید است. اتو مو سرد در هنگام کراتینه مو هیچ گرمایی تولید نمی‌کند و تنها به‌وسیله مادون‌قرمز و فناوری فراصوت بر روی موهای شما تأثیر می‌گذارد.

کارهای مرااقبتی بعد از کراتین مو با اتو
بهترین اتو مو برای کراتین

كراتين مو با اتو نانو

کراتین مو با اتو نانو یا یونش حرارتی یکی از روش‌های نوین برای صاف‌کردن مو است و همان‌طور که از نامش پیداست با استفاده از اتو مو مخصوصی و با قدرتی انجام می‌شود که به اتو نانو معروف شده است. در این روش از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و این امر احتمال بروز حساسیت و مشکلات دیگر را کاملاً از بین می‌برد.

در روش کراتینه مو با اتو نانو ابتدا باید موها را با نرم‌کننده شسته و سپس با اتو مو با حرارت بالا صاف کنید. (توجه داشته باشید که این روش در مقایسه با روش‌های دیگر ماندگاری کمتری دارد.) این روش برای افرادی که موهای ضخیم و زبر دارند مناسب نیست و ممکن است اثر بسیار کمی داشته باشد؛ اما برای افرادی که موهای نرم، نازک و حالت دار دارند مناسب است. همچنین کراتین مو با اتو نانو برای افرادی که دکلره و رنگ‌کرده‌اند مناسب است به شرطی که قبل از آن بررسی کنید که موهایتان شکننده و حساس نشده باشند و مقاومت داشته باشند.

از عوارض کراتین مو با اتو نانو می‌توان به ازبین‌رفتن رطوبت موها، وزشدن موها، ایجاد موخوره، ریزش مو، شکننده شدن مو و کدرشدن مو اشاره کرد.

کراتین مو با اتو موی معمولی

اگر می‌خواهید بدانید که آیا با اتو مو معمولی می‌توان کراتین کرد یا نه باید بگوییم که تفاوت اتو مو کراتینه و معمولی بسیار است؛ اگر چنین نبود می‌توانستید خودتان در منزل موهایتان را کراتینه کنید.
مهم‌ترین تفاوت‌های اتو مو معمولی و اتو مو کراتینه عبارت‌اند از:

جنس صفحات

اتو مو معمولی صفحه ساده دارد درصورتی‌که صفحه اتو مو کراتینه سرامیک یا تیتانیوم است.

افزایش ماندگاری کراتین

استفاده از اتو مو مخصوص کراتینه موجب ماندگاری بیشتر مواد کراتینه می‌شود.

قابلیت تنظیم رطوبت هوشمند و قفل خودکار

اتو مو کراتینه مجهز به تشخیص رطوبت و قفل دماست و می‌تواند دما را بر اساس رطوبت مو تنظیم کند درصورتی‌که در اتو موهای معمولی بدون توجه به سطح رطوبت مو، گرما به موهایتان منتقل می‌شود.

علاوه‌برآن به اتو مو کراتین با قابلیت قفل اتومات دما از سوختگی مو جلوگیری به عمل می‌آورد و موجب حفظ رطوبت و تزریق پروتئین موردنیاز به مو می‌شود درصورتی‌که این قابلیت در اتو مو معمولی وجود ندارد.

نکات مهم کراتین مو با اتو و اتوکشی
نکات مهم کراتین مو با اتو و اتوکشی

نکات کراتین مو در خانه با اتو مو

به هنگام کراتین مو در خانه با اتو مو باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید نتیجه مطلوبی به دست آورده و آسیب کمتری به موها بزنید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. اتو مو دارای صفحه تیتانیوم یا سرامیک تیتانیوم باشد و بتوان درجه آن را در دمای ۱۸۰ تا ۲۳۰ سانتی‌گراد تنظیم کرد.
  2. توجه داشته باشید دمای مناسب برای ذوب مواد کراتین، ۲۰۰ درجه است و دمای بالاتر تأثیری در بیشتری در نتیجه ندارد و تنها موجب سوزاندن مواد و آسیب به موها می‌شود.
  3. درصورتی‌که میزان آسیب موها زیاد است از اتو استفاده نکنید و مواد را تنها با سشوار تثبیت کنید.
  4. در هنگام اتوکشی قسمت‌های کنار گوش را به سمت عقب و در جهت بقیه مو بکشید و اتوکشی را از کنار موها انجام ندهید.
  5. توجه کنید که هنگام اتوکشی موی افراد در صورتشان نباشد؛ زیرا چشم‌ها به دلیل بخارات ایجاد شده از مواد شیمیایی آلرژیک و حساس می‌شوند.
  6. هر لایه از موها را که اتوکشی کردید با یک شانه میزان سبک‌شدن مواد از روی موها را کنترل کنید تا بیش از حد اتو نکشید و بدانید موها چند بار دیگر اتوکشی لازم دارند.
  7. اتوکشی کراتین را باید در قسمت ریشه مو به‌صورت ضربه‌ای و در قسمت ساقه پشت‌سرهم انجام دهید.
  8. در انجام اتوکشی مکث نکنید؛ زیرا موجب سوختگی یا ریزش مو می‌شود.

پیشنهاد می‌شود این مقاله را بخوانید>> آموزش کراتین مو