آموزش کراتینه موی فر

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: calender۱۴۰۱/۱۲/۲۳

درمان‌های کراتینه ساختار طبیعی موهای شما را می‌شکند، که سپس با اتوی داغ بازسازی می‌شود و آن را صاف تر می‌کند. تخلخل موهای شما را پر می‌کند، زیرا موهای بیش از حد متخلخل باعث گره خوردن، موخوره و شکستگی می‌شوند. مو از پروتئینی به نام "کراتین" تشکیل شده است، به عبارتی درمان شامل برگرداندن پروتئین به مو است که اغلب به دلیل افزایش سن و خدمات شیمیایی از بین می‌رود. از آنجایی که کراتین اساساً نواحی آسیب دیده را بازسازی می‌کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که افزایش درخشندگی، موخوره کمتر و به‌طور کلی روند سبک سازی آسان تر را شاهد باشید. 

هدف از نگارش این مقاله، صحبت در مورد کراتین موی فر است. اگر به این موضوع علاقه مند هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

 

آموزش کراتینه موی فر

 

کراتین چیست؟

کراتین در واقع یک پروتئین ساختاری و محافظ است که مو و ناخن را می‌سازد و مسئول جلوگیری از شکستگی، موخوره و آسیب حرارتی به مو است. به همین دلیل می‌توان از آن به‌صورت موضعی برای صاف کردن موها و رفع موخوره استفاده کرد.

قبل از اینکه به فواید کراتینه برای مو بپردازیم، بیایید در مورد اینکه کراتین چیست و چگونه روی مو تأثیر می‌گذارد، توضیح دهیم. کراتین می‌تواند بعنوان سنگ بنای ساختار مو تعریف شود. همچنین یک پروتئین فیبری است که به معنای واقعی کلمه تک تک تارهای مو را تشکیل می‌دهد. دقت داشته باشید که انجام صافی مو نیازمند مهارت خاص خودش است که در آموزش کراتین مو میتواند بطور کامل درباره این مهارت بخوانید. از آنجایی که مو آسیب دیده ، برای ترمیم و تقویت ساختار طبیعی خود به تمام کمک‌هایی که می‌تواند داشته باشد نیاز دارد، دو راه اصلی برای افزودن کراتین به روتین مراقبت از مو وجود دارد. هنگامی که پروتئین‌های کلاژن هیدرولیز شده به صورت موضعی روی مو اعمال می‌شود، می‌توانند به‌طور موقت با کمک به ترمیم نواحی آسیب دیده ساقه مو، استحکام را افزایش دهند. این به‌طور کلی با بارگذاری کراتین در سالن‌ها متفاوت است.

 

مراقبت ویژه بعد از کراتین

  • ابتدا باید خود را به استفاده از شامپوهای معمولی محدود کنید و به شامپوهای بدون سولفات روی بیاورید.
  • دوم اینکه برای چند ماه باید تمام روغن‌ها و ماسک‌ها را کنار بگذارید. روغن‌ها ساختار مو را سنگین تر می‌کنند و ماسک‌ها کوتیکول های آن‌ها را شل می‌کنند و به شستشوی کراتین کمک می‌کنند.
  • مدت زمان ماندگاری نتیجه این روش به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر به استخر می‌روید، موهای خود را مرتب می‌شویید، به تعطیلات می‌روید، یا  در آب شور دریا زیر پرتوهای سوزان خورشید شنا می‌کنید، تأثیر این روش طولانی نخواهد بود.

 

 

 

صاف کردن کراتینه را نمی توان به طور مستقل در خانه انجام داد

این یکی از پیچیده‌ترین روش‌های فنی است که نیاز به حرفه‌ای بودن بالا از استاد و رعایت دقیق قوانین برای اعمال ترکیب دارد. در این مورد، تجربه نیز بسیار مهم است. اگر استاد شما موهای شما را کاملاً کوتاه کرده و رنگ می کند، اما در جهت کراتینه مبتدی است، بهتر است از این روش خودداری کنید. کوچکترین خطا در تدوین ابعاد ترکیب و کاربرد آن، پخت و یا اتو کردن و در بهترین حالت هیچ تاثیری از رویه نخواهد داشت.

اگر استاد در مقدار ترکیب کراتینه اشتباه کند، زیاد بمالد یا بیش از حد آن را در معرض دید قرار دهد، مو می تواند "چرب" شود. مهمترین چیز در این روش یک تکنیک عالی برای پیروی از دستورالعمل های مرحله به مرحله است. به عنوان مثال، مقدار محصولی که برای موهای حجیم و موهای پرپشت مناسب است برای موهای نازک بیش از حد "سنگین" خواهد بود.  نتیجه عمل عمدتاً به این بستگی دارد که استاد چند بار روی هر مو  اتو بکشد. در برخی موارد، 4-5 بار لازم است، اما اگر فرها بسیار سفت و جهنده هستند، ممکن است لازم باشد این کار را 8-10 بار تکرار کنید. یک رویکرد فردی مورد نیاز است. برای اینکه بتوانید به اندازه‌ی صحیح از مواد استفاده کنید، حتما آموزش طرز استفاده از مواد کراتین را مشاهده داشته باشید.

 

 

 بعد از صاف کردن کراتینه می توانید استایل‌های مختلفی انجام و از هر محصول حالت دهنده استفاده کنید.

صاف کردن کراتینه به هیچ وجه روی رشد و ریزش مو تأثیر نمی‌گذارد. ترکیب محصول با پوست سر تماس ندارد. همانطور که گفتم با کشیدن از ریشه به اندازه 3-4 سانتی متر استفاده می‌شود، اگر ناگهان به نظرتان رسید که موها بیشتر شروع به ریزش کرده اند، به دنبال دلایل دیگر باشید.  صاف کردن کراتینه بر ضخامت ساقه مو تأثیر نمی گذارد، پس از عمل موها ضخیم‌تر نمی شوند. کراتینه موهای شما را براق تر، الاستیک تر، ترمیم و صاف‌تر می کند. احساس حجم با پیچاندن مو با یک ترکیب کراتینه ایجاد می‌شود. و اگر در ابتدا موهای متخلخل و بسیار آسیب دیده دارید، در این صورت، اثر ریکاوری بیشتر محسوس خواهد بود. ابتدا موهای خود را با شامپو مخصوص تمیز کردن بشویید.سپس ماسک مخصوص بزنید. صاف کننده را به موها آغشته کنید. زیر سشوار بنشینید. بنابراین شما باید حدود یک ساعت صبر کنید. سپس باقی مانده ها شسته می‌شوند، موها خشک و اتو می‌شوند. بعد از حدود 7 ماه، موها شروع به شکافتن و ریزش می کنند، زیرا چنین دمایی برای مو نمی تواند بدون باقی ماندن اثری عبور کند.

  

این روش شامل چندین مرحله است:

  • شستشوی سر با شامپوی پاک کننده عمیق. این یک ابزار فنی ویژه است که به طور موثر بقایای چربی و محصولات حالت دهنده را از قسمت مودار پوست سر پاک می‌کند و پوسته‌های کوتیکول را برای نفوذ عمیق اجزای داخل آن بالا می‌برد.
  • مو با سشوار خشک می شود.
  • یک محصول با کراتین روی رشته‌های خشک اعمال می شود و به طور مساوی توزیع می‌شود، موها خراش یا پیچ خورده نمی شوند، برای قرار گرفتن در معرض قرار می‌گیرند. یک حاشیه 1 سانتی متری از ریشه حفظ می‌شود.
  • فر‌های مرطوب با سشوار خشک می شوند، بقایای کراتین حذف می‌شوند و هر رشته با یک دستگاه آهن در دمای 180-220 درجه صاف می‌شود.
  • برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک، مهم است که از تماس پوستی خودداری کنید.

 

هدف ما از نگارش این مقاله، بحث و گفت و گو در مورد کراتینه مو فر بود. امیدواریم که تا پایان مقاله همراه ما بوده باشید و توانسته باشید اطلاعات مورد نظرتان را به دست بیاورید. در آخر یادآور می‌شویم که انجام کراتین برای انواع مدل‌های مو متفاوت است که یکی از این موارد آموزش کراتین موی دخترانه است که به شما پیشنهاد می‌دهیم ببینید و استفاده کنید.