آموزش کراتین مو ایرانی

دسته بندی |کراتین مو ,وبلاگ
نویسنده: calender۱۴۰۱/۱۲/۲۱

کراتین موی ایرانی چگونه انجام می‌شود؟ چه نکاتی باید در رابطه با کراتین موی ایرانی رعایت شود؟ 

 

برای پاسخ به سوالات بالا و آموزش مرحله به مرحله کراتین بر موی ایرانی در ادامه همراه ما باشید. 

 

فهرست

  • کراتین موی ایرانی 
  • کراتین سرد و گرم چیست؟
  • نکات لازم کراتین مو ایرانی چیست؟
  • چرا شناخت جنس مو قبل از کراتین اهمیت دارد؟
  • شناخت انواع مو
  • آموزش مراحل کراتینه مو ایرانی
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

 

کراتین موی ایرانی

 

کراتین موی ایرانی

کراتین بر روی مو در ایران بسیار طرفدار پیدا کرده است. اگر به موی اطرافیان خود دقت کرده باشید موی اکثر ایرانی‌ها در نژاد موی آسیایی صاف قرار می‌گیرد. اما صاف بودن موی ایرانی با موی شرقی بسیار تفاوت دارد. به طور کلی نمی‌توان گفت که اکثر موهای ایرانی چه ویژگی دارد زیرا به اندازه تنوع موروثی افراد انواع متفاوتی از مو وجود دارد. با این حال اگر موهای شما ضخیم است و در بیشتر مواقع حالت فرگونه دارد، یا نازک است و حجم زیاد آن باعث مواج شدن آن می‌شود؛ به شما استفاده از کراتینه مو را پیشنهاد می‌کنیم که در آموزش کراتین مو برای انواع مو توضیح داده ایم. امروزه در صنعت مد، موی صاف و لخت که به صورت شلاقی حرکت می‌کند، بسیار پرطرفدار شده است. شما باید به این نکته توجه کنید که کراتین کردن مو تنها برای مسئله زیباشناسی نیست بلکه کراتین بافت موهای شما را درمان می‌کند و با ایجاد پروتئین کافی درمو باعث شادابی و جوانسازی آن می‌شود.

 

کراتین سرد و گرم چیست؟

در روش کراتین موی ایرانی دو روش قابل استفاده است. جنس مو و آسیب‌‌هایی که بر آن وارد شده است، تعیین کننده این است که دقیقا چه روشی برای موهای شما مناسب است. روش‌های کراتینه به دو صورت گرم و سرد انجام می‌شود. 

کراتین گرم: این نوع کراتین به افرادی توصیه می‌شود که صافی زیاد و احیای کم برای موهای خود می‌خواهند. میزان صافی در این روش حدود 70 درصد و میزان بهبود آسیب مو 30 درصد می‌باشد. کراتین سرد برای افرادی مناسب است که موهای معمولی با آسیب خیلی کم دارند زیرا فرآیند صافی زیاد بر مو، آسیب آن را بیشتر می‌کند. معمولا در این روش، به افراد قرنطینه پیشنهاد می‌شود زیرا صافی زیاد به تثبیت بیشتر پروتئین کراتینه احتیاج دارد. 

کراتین سرد: این نوع کراتین را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که برای نتیجه تنهایی بر موی خود احیا و بهبود زیاد و صافی کم می‌خواهند. میزان صافی در این روش 30 درصد و میزان احیا 70 درصد می‌باشد. با توجه به اینکه روش کراتین سرد بر بهبود موی شما تمرکز دارد، آن را به افرادی که موهای آسیب دیده و حجیم دارند پیشنهاد می‌کنیم. در این روش معمولا تا 24 ساعت قرنطینه کافی است.

 

نکات لازم کراتین مو ایرانی

 

نکات لازم کراتین مو ایرانی چیست؟

در کراتینه موی ایرانی نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها بسیار مهم است. در ادامه این نکات را می‌خوانیم و به شما پیشنهاد می‌دهیم در حین کار حتما این موارد را رعایت کنید.

  •  هنگام کار با کراتین هم برای آرایشگر و هم مشتری به علت وجود گازهای مضر، استفاده از ماسک فیلتردار ضروری است. توجه داشته باشید که همه مواد دارای فرمالدئید هستند اما در سال‌های اخیر مقدار آن کاسته شده یا با گازهای کم خطر جایگزین شده است. به همین علت به عدم فرمالدئید بسنده نکنید زیرا باز مقدار کمی از آن وجود دارد. 
  • در هنگام کار با مواد کراتینه حتما تهویه مناسب ایجاد کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک پنکه، گاز ناشی از مواد را به سمت پنجره هدایت کنید. 
  • حتما برای اتوکشی بعد از مواد کراتینه، از اتوهای سرامیکی یا اتوی مخصوص کراتین استفاده کنید. 
  • حتما هنگام خرید مواد کراتینه از فروشنده اطلاعات مخصوص به آن مواد و مراقبت‌های لازم را بپرسید. هر کشور مواد مختص به خود را دارد که دستور‌العمل خود را لازم دارد. 
  • قبل از کراتینه حتما با کراتین‌کار خود یک جلسه مشاوره بگیرید تا جنس مو و میزان آسیب‌پذیری آن به درستی تشخیص داده شود.
  • در رابطه با کراتین موی آسیب دیده، حتما از اتو با درجه کم استفاده کنید.

چرا شناخت جنس مو قبل از کراتین اهمیت دارد؟

معمولا قبل از انجام کراتینه مو به افراد تاکیید می‌کنیم جنس موی خود را بشناسند زیرا همه چیز در فرآیند کراتینه طبق نوع موهای شما و آسیب‌های احتمالی آن، انجام می‌شود. بر اساس موی شما مواد انتخاب می‌شوند و زمان ماندن مواد کراتینه بر موی شما به این مورد بستگی دارد. 

 

شناخت انواع مو

معمولا موی افراد به سه دسته ضخیم، معمولی و نازک تقسیم می‌شود. افرادی که موی ضخیم دارند بیشتر شاهد وز شدن موهای خود برای مثال در هوای بارانی می‌شوند. این موها مقاومت زیادی دارد اما به واسطه سطح بیشتر امکان آسیب‌پذیری آن، نیز وجود دارد. موی نازک با توجه به استحکام کم، خاصیت کشسانی دارد و دربرابر آسیب‌ها بسیار انعطاف‌پذیر است. فر بودن یا حالت‌های وزی در موهای نازک، کمتر از موی ضخیم دیده می‌شود. موی معمولی نیز در حد وسط این دو قرار دارد. انواع مختلف مو به شکل‌های صاف، حالت‌دار، مجعد یا فرآفریقایی وجود دارد. شما با توجه به شناخت موی خود و واکنش‌ آن در مواقع مختلف می‌توانید روش صحیح کراتینه را انتخاب کنید.

 

آموزش مراحل کراتینه مو ایرانی

 

آموزش مراحل کراتینه مو ایرانی

با توجه به نکات بالا کراتینه مو مراحلی دارد که توالی آن‌ها و انجام آن با دقت بسیار بر نتیجه نهایی تاثیر دارد. توجه کنید شما چون درگیر یک کار شیمیایی هستید باید سرعت عمل داشته باشید و اگر خسته شدید از یک نیروی کمکی استفاده کنید. 

مراحل کراتینه مو ایرانی شامل: 

  1. شما قبل از شست و شوی مو با شامپوی کراتینه، باید موی خود را تمیز شسته باشید زیرا شامپوی قبل از کراتین، قابلیت تمیز‌کنندگی ندارد و تنها فلس‌های مو را از هم باز می‌کند. موی سر همانند پولک ماهی دارای کوتیکول‌هایی است که روی هم قرار گرفته‌اند. اگر موی شما بعد از شست و شو با شامپوی کراتین کمی خشن شد، نگران نباشید موی شما باید برای درمان موثرکراتین همین طور شود. تعداد شست و شوی سر با شامپو برای این مرحله یک تا دو بار است و در هر بار 2 تا 5 دقیقه اجازه دهید شامپو بر مو باقی بماند.
     
  2. در این مرحله نم موها را با حوله بگیرید و بگذارید 20 تا 15 درصد رطوبت باقی بماند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مواد کراتینه را روی موی خشک قرار ندهید. این کار به جنس موی شما بستگی دارد. 
     
  3. در مرحله بعد، مواد کراتین را با شانه مخصوص روی موها بزنید. بعد از هر بار شانه زدن، دسته مو را بین دو انگشت خود بگذارید و همانند اتو تا پایین آن را بکشید تا مواد به همه جای مو برسد. میانگین زمان باقی ماندن مواد بر مو 45 دقیقه است اما با توجه به جنس مو و مواد استفاده شونده ممکن است این زمان متغیر باشید. در این مرحله بعد از استفاده از مواد، مو را شانه می‌کنید و روی آن کاور می‌کشید. بعضی‌ها قبل از زدن مواد مو را شانه می‌کنند این موارد به خودتان و موی زیر کار نظر بستگی دارد. 
     
  4. بعد از گذشت زمان باید موها را سشوار بکشید. در این مرحله مواد با حرارت جذب مو می‌شود و رطوبت و گاز اضافی از آن خارج می‌شود.
     
  5. مرحله بعد از سشوار، اتوکشی است که بیشترین زمان و اهمیت را در کراتین مو به خود اختصاص داده است. شما باید ابتدا مو را تقسیم‌بندی کنید تا بتوانید لایه‌های باریک را از آن جدا کنید. بعد از تقسیم‌بندی از پشت سر شروع به اتو کردن می‌کنید. اول اتو را چند بار به ‌صورت پایه روی دسته مو می‌کشید تا گاز آن خارج شود. توجه کنید نباید اتو را به صورت ضربه‌ای روی مو بکشید بلکه باید با یک زاویه نیمه باز، حرکت رفت و برگشتی را روی مو انجام بدهید. هم چنین زاویه دست شما با مو باید 90 درجه باشد زیرا زاویه بسته، باعث انحنا و موج در موها می‌شود. بعد از اتوی پایه با استفاده از یک شانه دم باریک اتو کشی را ادامه می‌دهید. شما باید شانه را از زیر بکشید و همزمان با آن با سرعت بالا مو را اتو کنید. 
     
  6. بعد از اتوکشی مو اگر از روش کراتین سرد استفاده کرده‌اید، می‌توانید مو را آبکشی کنید و از یک ماسک مخصوص استفاده کنید اما در کراتین گرم تا سه روز قرنطینه وجود دارد و در روزهای دوم و سوم برای تثبیت بهتر کراتین بر مو بهتر است باز اتوکشی انجام شود.

در کنار این آموزش می‌توانید آموزش کراتین مو برزیلی هم مشاهده و استفاده کنید.

 

جنس موی ایرانی برای کراتینه

 

سوالات متداول

برای کراتینه موی ایرانی از چه موادی استفاده کنیم؟

معمولا در بازار ایران مواد کراتینه مختلف از کشورهای گوناگون وجود دارد. بعضی از این مواد به صورت پکیج همراه با ماسک بهبود ‌دهنده، و شامپو  به فروش می‌رسد. ما به شما استفاده از مواد کراتین برزیلی و آمریکایی را پیشنهاد می‌کنیم زیرا نسبت به بقیه آمونیاک کمتری دارد. چیزی که در تهیه مواد بسیار اهمیت دارد، خرید مواد اصل و باکیفیت است.

آیا دوران قاعدگی در کراتین مو تاثیر دارد؟ 

ممکن است قاعدگی در دکلره کردن مو تاثیری نداشته باشد اما در احیا و کراتینه مو اثرگذار است و مانع صافی موهای شما می‌شوید. بنابراین زمان انجام کراتینه خود را به گونه‌ای هماهنگ کنید که با این دوران تداخل نداشته باشد.

زمان ماندگاری کراتین مو چقدر است؟

معمولا دوام صافی و درخشندگی مو بین 6 تا یکسال متغیر است. این بستگی دارد که موهای شما قبل از کراتینه چقدر آسیب داشته و روش کراتینه چگونه بر موی شما انجام شده باشد.

 چرا بعد از کراتین موی بعضی افراد بدتر وز می‌شود؟ 

به همین علت ما به شما بر شناخت جنس مو قبل از کراتینه تاکیید کرده‌ایم زیرا افراد بدون اطلاع، کار کراتینه انجام می‌دهند و نتیجه مطلوب خود را نمی‌گیرند. شما می‌توانید قبل از کراتینه موی خود از مشاورین ما کمک بگیرید. ما به موهایی که بیش از 70 درصد آسیب‌دیدگی دارد، روش کراتینه را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

شما به راحتی می‌توانید با آموزش کراتین مو و انجام کراتینه هر نوع مویی را با تمام محدودیت‌ها صاف کنید و از موهای خود لذت ببرید. حتما قبلا از کراتینه مو، نسبت به روش و موادهای گوناگون اطلاعات کسب کنید و بهترین‌ها را بر اساس موی خود انتخاب کنید. موارد ذکر شده و رعایت آنها برای گرفتن نتیجه مطلوب بعد از کراتینه بسیار اهمیت دارد، این موارد را به خاطر بسپارید و در کارتان از آن‌ها استفاده کنید.