آموزش کراتین موی دخترانه

دسته بندی |کراتین مو ,وبلاگ
نویسنده: نورالهی calender۱۴۰۱/۱۱/۱۱

افزایش آلودگی نه تنها پوست ما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه در کنار آن انواع بسیاری از مشکلات مربوط به موهای ما نیز به وجود می آید. به دلیل گرد و غبار و خاک، شکستگی مو، ریزش مو، شوره سر، تیرگی و غیره مشکلات بسیاری ایجاد می شود.

این روزها کراتینه مو برای مقابله با مشکلات مو در بین دختران و بانوان بسیار محبوب شده است. این درمان باعث درخشندگی مو می شود. همراه با این، شکستن مو، ریزش و شوره سر را نیز از بین می برد. این مقاله از سری  مطالب آموزش کراتین مو را به آموزش کراتین موی دخترانه اختصاص دادیم. اگر علاقه مند هستید که بیشتر در این زمینه بدانید، با ما همراه باشید.

 

موضوعاتی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت 

کراتینه درمانی چیست ؟

کراتینه موی دختران

چگونه در خانه کراتینه  کنیم؟

استفاده از شامپو کراتینه

deep Conditioning را انجام دهید

ماساژ پوست سر با سرم مو

استفاده از ماسک مو

مصرف غذاهای مغذی

 

کراتینه درمانی  برای موهای دخترانه

 

 

کراتینه درمانی چیست ؟

کراتین عنصری است که مو را تقویت می‌کند. که به‌طور طبیعی در مو و ناخن ما یافت می‌شود. کراتین نام گروهی از پروتئین‌های موجود در بدن انسان است که مو، پوست و ناخن را تشکیل می‌دهند. ساختار جامد در بدن انسان فقط به دلیل پروتئین کراتین است. این درمان با ریباندینگ و صاف کردن متفاوت است. این کار موها را تقویت می‌کند و به راحتی آنها را اصلاح می‌کند. با تولید مصنوعی کراتین در آرایشگاه‌ها، موها صاف، نرم، ضخیم، مجعد و بلند می‌شوند. به آنها سبک ها و اشکال مختلفی داده می‌شود.

در اول کار توصیه می‌کنیم حتما استفاده از مواد با کیفیت را برای اینکار جدید بگیرید به همین دلیل مشاهده و استفاده از بهترین محصولات QOD که یکی از برندهای معتبر در تولید مواد کراتین هست را پیشنهاد می‌دهیم. به گفته متخصصان، این کار را می توان برای زنانی که موهایشان به طور مکرر ریباند شده است نیز انجام داد. این درمان برای آن ها بسیار مفید است و به هیچ وجه به موها آسیب نمی‌رساند. زیرا بیشتر از مواد پروتئینی در آن استفاده می شود. 

 

کراتینه موی دختران

امروزه دختران موهای صاف و ابریشمی را دوست دارند. همه موهای صاف ندارند، بنابراین به کراتینه مو و صاف کردن مو متوسل می شوند. در این روش موها با مواد شیمیایی صاف می شوند. موهای وز و آسیب دیده در این درمان صاف و ابریشمی می شوند. پس از انجام درمان صاف کننده مو، مو به مدت یک تا یک سال و نیم صاف می ماند. بعد از گذشت این مدت، دوباره باید این کار را انجام دهید.چند بار در سال می توان صاف کردن مو را انجام داد. اگر دوست دارید روش دیگری از کراتین را یاد بگیرید، آموزش کراتین مو برزیلی یکی از روش‌های پرطرفداری است که می‌توانید مشاهده کنید.

در این درمان از مواد شیمیایی استفاده می شود که در این روش مو صاف و ابریشمی می شود. اما تأثیر ماده شیمیایی روی موها است، برای مراقبت مناسب از مو تنها یک بار در سال در نظر گرفته می شود. بهتر است از درمان صاف کننده مو استفاده کنید. تکرار درمان صاف کردن مو به کوتیکول های مو آسیب می رساند که بر رشد مو تأثیر می گذارد.شایان ذکر است که موها در کراتینه  تغذیه می شوند، اما کراتینه درمانی های مکرر می تواند موها را زبر و بی روح کند. بنابراین انجام این کار را از اعتدال خارج نکنید.

 

کراتینه درمانی موهای دخترانه

 

چگونه در خانه کراتینه  کنیم؟

برای این کار می توانید هفته ای یک بار از پک موی تخم مرغ عسل و روغن بادام استفاده کنید. با استفاده از این پک 4-5 بار در ماه، موها صاف  و همچنین قوی می شوند. برای تهیه این پک 1 عدد تخم مرغ، یک قاشق چایخوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری عسل را مخلوط کرده و به خوبی روی موها بمالید. اگر طول‌ موهایتان بیشتر بود، مواد را دو برابر کنید. 20 تا 25 دقیقه نگه دارید و سپس با شامپوی ملایم بشویید. این پک را هر هفته بمالید. در نهایت  ریزش مو در عرض یک ماه متوقف می شود و موها بسیار نرم و براق می شوند. برای نتیجه‌گیری بهتر حتما مطلب طرز استفاده از مواد کراتین را ببینید.

 

استفاده از شامپو کراتینه

اولین راه برای صاف کردن موها، کراتینه کردن موها است. به همین منظور بهتر است که  از شامپو کراتینه استفاده کنید.  شستن موها با شامپو کراتینه ساده ترین روش  مراقبت  در خانه است که می توانید برای انجام کراتینه انجام دهید.  پس از استفاده از شامپو، به استفاده از نرم کننده نیز ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که نرم کننده ای که استفاده می کنید نیز فرمول مشابه شامپو شما را داشته باشد تا کراتینه درمانی که انجام می دهید بهینه شود.

 

شامپو کراتینه برای موهای دخترانه

 

 

(Deep Conditioning) را انجام دهید

در مرحله بعد، باید از یک  حالت دهنده خوب استفاده کنید.  در فرمولاسیون این حالت دهنده ها مواد مغذی وجود دارد که باعث تقویت تار های مو می شود. این فرآیند رطوبت مو را بازیابی می کند، هر رشته را تقویت می کند و آسیب های ناشی از مواد شیمیایی و محصولات حالت دهنده را کاهش می دهد.  یک نرم کننده با کیفیت انتخاب کنید که با ویژگی های موهایتان سازگار باشد‌.قبل از انجام این کار، ابتدا موهای خود را کاملا بشویید.  سپس از وسط تا انتهای مو نرم کننده عمیق بمالید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند تا مواد مغذی محصول جذب موها شود.  می توانید از دمای گرم برای کمک به فرآیند جذب استفاده کنید، به عنوان مثال موهای خود را در یک حوله گرم بپیچید.  پس از آن موهای خود را با آب سرد بشویید تا تمیز شوند.

 

ماساژ پوست سر با سرم مو

پس از استفاده از شامپو کراتینه و حالت دهنده عمیق، به ماساژ پوست سر با سرم مو ادامه دهید.  درست مانند سرم برای پوست صورت، سرم مو حاوی مواد فعالی است که به طور خاص فرموله شده اند تا بتوانند به خوبی جذب موهای شما شوند.

هنگامی که به طور منظم از سرم مو استفاده می کنید، می توانید به راحتی موها را کنترل کرده و از آن ها در برابر آن دسته از  آلاینده های محیطی که می توانند به موهای شما آسیب برسانند، محافظت کنید.

شما می توانید سرم مو حاوی کراتین را انتخاب کنید که برای نوک های آسیب دیده یا شکاف خورده مناسب است. هنگام استفاده از سرم مو، می توانید آن را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید تا مواد مغذی سرم مو به خوبی جذب شود و موهای شما را سالم تر کند.

 

استفاده از ماسک مو برای کراتین موی دخترانه

 

 

استفاده از ماسک مو

راه بعدی برای کراتینه مو استفاده منظم از ماسک مو است.  همانطور که ماسک های صورت می توانند پوست را تغذیه کنند، ماسک های مو نیز به همان شیوه برای بهبود سلامت موهای شما عمل می کنند. ماسک های مو در واقع تفاوت چندانی با نرم کننده های عمیق ندارند.  تفاوت ماسک مو با حالت دهنده های فوری این است که این ماسک ها  معمولاً بافت غلیظ تری دارند و هنگام استفاده از آن ها  باید بین 20 دقیقه تا چند ساعت صبر کنید.

 

مصرف غذاهای مغذی

یکی دیگر از راه هایی که به صاف شدن موها در دختران جوان کمک می کند،  خوردن غذاهای مغذی است.  کراتین پروتئینی نیست که بتوان با خوردن برخی غذاها به دست آورد.  این بدن است که با تجزیه ویتامین ها و پروتئین های مختلف از غذاهایی که می خورید، کراتین را تشکیل می دهد. با خوردن غذاهای غنی از پروتئین، بیوتین، ویتامین A، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3، بدن شما آمینو اسیدهای مورد نیاز برای تشکیل ساختارهای پروتئینی خاص مانند کراتین را دریافت می کند.  شما می توانید پروتئین را از گوشت قرمز، ماهی، ماست، شیر، تخم مرغ و آجیل دریافت کنید.

 

در واقع  کراتین یک درمان پروتئینی برای مو است که در آن یک لایه کرم روی موها اعمال می شود. سپس با سشوار و پرس به مدت دو روز جذب مو شده و بعد از دو روز شسته می‌شوند. بعد از این باید از شامپو محافظ کراتینه برای حفظ مو استفاده شود. تا هر زمان که با موهای فر یا مجعد به سالن می‌روید، آرایشگر یا آرایشگر به شما توصیه می کند که موهایتان را کراتینه کنید. یکی از محبوب ترین درمان ها برای صاف کردن و مدیریت موهای وز، درمان کراتینه است. در این مقاله روش های مختلفی را برایتان توضیح دادیم که با استفاده از آن ها می‌توانید موهایتان را صاف کنید. امیدواریم که این مقاله را خوانده باشید و توانسته باشید اطلاعات کافی از آن به دست بیاورید.