کراتین مو دکلره

دسته بندی |کراتین مو ,وبلاگ
نویسنده: قزاقی calender۱۴۰۳/۴/۳۱

همانطور که اکثرا می‌دانید دکلره کردن موها در بیشتر مواقع آسیب‌های جدی به موی سر وارد می‌کند و به طور اصولی دکلره یعنی مرگ مو، زیرا زمانی موها بی رنگ می‌شوند که تمام املاح معدنی و در پایان رنگ است که از موها خارج می‌شود.

با این وجود موها دچار حالتی دفرمه و بد حالت می‌شوند و دیگر شادابی و بافت طبیعی سابق را ندارند و این تنها تخریب ظاهری مو است که سبب می‌شوند شما از لحاظ زیبایی ظاهری دچار کمبود مویی زیبا و لطیف شوید و تاثیر عجیب موها بر چهره خود را با طور نامناسبی دریافت کنید.

کراتین مو دکلره

مسلما هنگامی که موها با این حجم از فقر ویتامین و مواد مغذی روبرو شوند تنها آسیب ظاهری نمی‌‌بینند و از لحاظ ساختاری نیز دچار ضعف، شکنندگی، موخره، کاهش چربی، بی آبی و خشکی جدی خواهد شد و نیاز به تقویت و احیا دارند تا مجددا بافت سالم و براق خود را به دست بیاورند.

یکی از روش‌های احیا ‌و صافی موها روش کراتینه است که با استفاده از مواد مخصوص و اتوی حرفه‌ای موها انجام می‌شود و بنابر بافت و آسیب مو ممکن است به روش‌های مختلف و با مواد متفاوت انجام شود.

هدف از کراتینه مو دکلره

کراتینه مو دکلره را با هدف صاف و ابریشمی کردن موهای خشک، وز، مجعد و بد حالت انجام می‌دهند تا جان دوباره بگیرند و بافت فرسوده و نا سالم آن‌ها به حالت نرمال و طبیعی خود برگردند و به تبع آن اثر تا مطلوب موهای زشت و آسیب دیده بر چهره بانوان از بین برود.

با توجه به اینکه بخش بیشتری از ساختار موها را کراتین تشکیل می‌دهند پس در این روش درمانی و زیباسازی سعی می‌شود که املاح مغذی کراتین را به روشی غیرطبیعی و از طریق مکمل‌های مخصوص به مو برسانند و تغذیه موها را با کراتین تامین کنند.

موهای آسیب دیده با دکلره در مرحله حاد آسیب قرار دارند و اگر قصد درمان و احیای آن‌ها با کراتینه را دارید، باید با نهایت مهارت و تجربه فرد متخصص و با استفاده از مرغوب‌ترین مواد پروتئینی انجام شود، زیرا در غیر این صورت قطعا نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت و بالعکس احیای موها منجر به آسیب‌های شدیدتری خواهد شد. برای استفاده از مواد باکیفیت میتوانید از خرید محصولات برند qod استفاده کنید.

 درمان و احیای موی دکلره با کراتینه

کراتین احیا موهای دکلره

در کراتینه برای موهای دکلره شده هدف اصلی بازگشت سلامت و تقویت موها است و باید بازسازی موها را به لختی و صافی ارجحیت داد. به همین منظور برای موهای دکلره از کراتین احیا استفاده و سعی شده در مرحله اول آب رسانی و تامین املاح مغذی موها تامین شود.

البته این روش ضمن فراهم نمودن دوز مناسبی از کراتین مورد نیاز موها به طور غیر مستقیم نیز به حد قابل ملاحظه‌ای به رفع حالت وزی، پف، گره و ظاهر نامناسب موها نیز کمک می‌کند و می‌توان گفت هر دو عمل احیا و صافی موها را با هم انجام می‌دهد. برای تهیه مواد کراتین می‌وانید به دو مطلب آموزش ساخت کراتین مو و آموزش کراتین موی آسیب دیده مراجعه کنید.

این روش نتیجه آنی دارد و شما پس از انجام کراتین احیا بلافاصله نتیجه نرم و ابریشمی شدن موهای خود را می‌بینید و در ضمن این نتایج بلند مدت بوده و در صورت مراقب روتین و مناسب از موها به مراتب بیشتر و بهتر خواهد شد و این سلامتی و تقویت در موهای شما ماندگار خواهد شد.

لازم است بدانید که کراتین احیای موهای دکلره شده دو برابر سایر روش ها اثر مثبت و ماندگاری دارد و اگر از برند و روش مناسب بهره بگیرید لطافت، استحکام، حالت ارتجاعی و زیبایی اولیه موهای خود را بازسازی خواهید کرد و برای دوری از این باور غلط که کراتین سبب ریزش می‌شود فقط کافی است که سعی شود مواد کراتین به پوست سر و ریشه موها نخورد.

مراقبت کراتینه مو دکلره

مراقبت کراتینه مو دکلره

همانطور که می‌دانید امروزه اغلب روش‌های زیبایی و درمانی پوست و مو نیاز به مراقبت‌های بعدی دارند و اگر بخواهید به طور بلند مدت از نتایج کراتینه لذت ببرید، باید برخی نکات مراقبتی را پس از آن انجام دهید که به شرح زیر هستند.

  1. به‌طور معمول یک تا سه روز پس از کراتینه نباید موها را بشویید یا در معرض رطوبت و آب قرار دهید.

  2. سعی کنید تا جای ممکن از اتو کشی، کرلی کردن، ویو و... بپرهیزید و روش های گرمایشی حالت موها را کنار بگذارید تا خشکی و شکنندگی موها برنگردد.

  3. حداقل تا سه هفته برای استحکام از شوینده‌های فاقد، آمونیاک، نمک و سولفات استفاده کنید تا اساس کراتین مو را از بین نبرند.

  4. از شستشوی موها با آب داغ و چنگ‌ زدن آن ها در حین استحمام خودداری کنید.

  5. سعی کنید که روغن تراپی و آبرسانی موها با مواد مراقبتی اورجینال و مناسب کراتینه را انجام دهید.

با انجام دادن این سری از نکات و مراقبت ها حتی در صورت دکلره کردن نیز موهایی سالم و خوش‌ حالت خواهید داشت و به مرور مواد مغذی به خورد ساقه و ریشه موها می روند. اگر میخواهید برای جنس موهایتان دقیق‌تر کراتین انجام دهید میتوانید از آموزش کراتین مو ایرانی هم استفاده داشته باشید.

نکات کراتینه مو دکلره

در خصوص کراتین مو دکلره همان اندازه که مواد و روش اصولی موثر هستند؛ انتخاب مرکز زیبایی و فرد متخصص در حیطه کراتینه بسیار مهم است و نمی‌توان با چشم پوشی از این دو توقع نتیجه ای مثبت و ماندگار داشت.

  • پس از انجام کراتینه ماندگاری و بهره مند شدن از حالت زیبا و بافت سالم موها به روتین و مراقبت های بعد از احیا توسط شما بستگی دارد و اگر بخواهید پس از آن هم موهای خود را با مواد شیمایی نا مناسب و مکرر تخریب کنید قطعا بازهم دچار آسیب های جدی تر موها خواهید شد.

  • برای پیشگیری از بازگشت حالت آسیب دیده موها بهتر است میزان نمک مصرفی خود در رژیم غذایی را کاهش داده و حد لامکان از استخر و آب کلر دار آن دوری کنید.

  •  استحمام و مراقب موهای خود را با مواد مناسب کراتینه انجام دهید تا ماندگاری و تاثیر بیشتر کراتینه را در موهای خود حفظ کنید و به این منظور امروزه اغلب شوینده ها، تقویت کننده‌ها و حالت دهنده‌های موها را با ترکیبی حاوی مواد کراتینه تولید می‌کنند.

  • کراتین موی رنگ شده

  • موهای رنگ شده خصوصا موهایی که به‌طور مداوم رنگ می شوند حتی اگر آسیب جدی نبینند به شدت آسیب پذیر می‌شوند و معمولا نیازمند احیا و تقویت هستند تا بافت مو بازسازی و تقویت شود و کراتین یک روش کارآمد و ماندگار در چنین مواقعی است.

    آسیبی که در اثر رنگ کردن به بافت کراتینی و ساختار ساقه و ریشه مو وارد می شود می‌تواند سبب شکنندگی، زبری، خشکی و حالت سوختگی موهای رنگ شده شود و به کمک کراتین می‌توان فلس‌های مو را بار دیگر احیا و ساختار آن را ترمیم کرد تا ساقه مو یک دست و سالم شود.

    موهای رنگ شده جزء مناسب‌ترین موها جهت کراتینه شدن هستند اما در مقابل حساسیت های خاص خود را نیز دارند چراکه نمی توان هر نوع محصول کراتینه‌ای را بدون رعایت اصول بر روی موی رنگ شده اجرا کرد. 

    کراتین موی رنگ شده بدون آموزش و تخصص نه‌تنها می تواند رنگ مو را کاملا تغییر دهد بلکه ممکن است تاثیر مورد انتظار را نداشته باشد و وقت، هزینه و انرژی که صرف کرده اید هدر رود.

  • کراتین موی رنگ شده
  • روش کراتین موی رنگ شده

    در لاین کراتین موها از نظر وضعیتی که دارند به چند دسته ازجمله موی فر، موی دکلره، موی رنگ شده، موی خشک و وز و... تقسیم می شوند که مواد و تکنیک به کار رفته برای کراتین این موها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. در آموزش کراتین ریشه مو به دقت به این قسمت از موها کامل توضح داده‌ایم.

  • تکنیک و روش کراتین موی رنگ شده، زمان بندی و نکات مربوط به آن در انواع مختلف کراتین متفاوت است و کراتین یک لاین تخصصی و حساس است که نیاز به آموزش کامل با توجه به نوع کراتین و جنس مو دارد اما مراحل کلی آن به شرح زیر است.
  • شستشو موها
    ابتدا موهای خود را با شامپوی ضدپسماند و مخصوص کراتین دو مرحله بشویید و در مرحله دوم 5 دقیقه موها را ماساژ داده و سپس آبکشی کنید.

    هیدروژن رسانی
    پس از اینکه با حوله آب اضافه موها گرفته شد هیدروژن رسانی موها را با دستگاه هایی مانند تفنگ نانو استیم یا ماکرومیست انجام دهید این مرحله به شدت روی جذب مواد کراتینه توسط مو تاثیرگذار است.

    خشک کردن موها
    پس از این مرحله باید توسط سشوار با باد معمولی 85 تا ۹۵ درصد رطوبت موها را بگیرید و این درصد در دستورالعمل درج شده روی مواد کراتین درج شده است.

  • تقسیم بندی مو
    به  کمک گیره و شانه تقسیم موی خود را تا هشت قسمت انجام دهید که مواد گذاری را بتوانید به آسانی انجام دهید و هیچ قسمتی از موها در مواد گذاری جا نماند.
  • موادگذاری مو
    به کمک شانه دندانه بزرگ تمام موهای خود را با حجم مناسبی از کراتینه مواد گذاری کنید و موها را کاملا به مواد آغشته کنید.

    جذب مواد
    موها را توسط کلاه مخصوص یا حوله مخصوص کاور کنید به شکلی که هیچ قسمتی از مو بیرون نباشد و طبق دستورالعمل به موها دقایقی استراحت دهید.

  • براشینگ
    اکنون وقت براشینگ است که یک مرحله بسیار مهم است و هدف آن خشک کردن مو از مواد نیست بلکه هدف آغشته کردن کامل موها به مواد است.

    اتوکشی
    پس از این مرحله موها را مجدد تقسیم بندی کرده و به کمک یک اتو سرامیکی مخصوص کراتین هر بار لخ‌های نازکی از مو را جدا کرده هر لخ را 7 تا 8 بار اتوکشی کنید تا تک تک تارهای مو با مواد درگیر و کراتینه شوند.

    قرنطینه

    اگرچه گفته می شود برخی از محصولات نیازی به قرنطینه ندارند اما بهتر است تا سه روز جهت جذب کامل و تاثیرگذاری مواد از شستن موها خودداری کنید. 

    دقت داشته باشید که زمان و مراحل با توجه به نوع کراتین متفاوت است به طور مثال کراتین آمریکایی اتوکشی  بیشتری نیاز دارد یا کراتین برزیلی نیاز به قرنطینه دارد و آموزش کراتین مو کادیوو و آموزش کراتین مو کوتاه زمان هرکدام مراقبت‌های خاص خود را دارند.

  • تغییر رنگ موهای رنگ شده پس از کراتین

    یکی از اصلی ترین نگرانی‌ها در مورد کراتین کردن موهای رنگ شده تغییر رنگ آنها است بسیاری از افراد به دلیل نگرانی از تغییر رنگ موی دلخواه خود از کراتین آن امتناع می کنند.

  • نکته‌ای که وجود دارد موهای رنگ شده پس از کراتین تقریبا دو درجه تغییر رنگ می‌دهند و روشن‌تر می‌شوند اما میزان تغییر به نوع رنگ، جنس مو و نحوه کراتین بستگی دارد و در اکثر افراد این تغییر رنگ بسیار نامحسوس است. اگر موهای شما کمی شککنده است بهتر با آموزش کراتین موی آسیب دیده بتوانید به درستی کراتین را انجام دهید.

    نکات کراتین موهای رنگ شده

    در خصوص کراتینه کردن موهای رنگ شده نکات کلیدی و قوانین بسیاری وجود دارد که با توجه به جنس مو، حالت مو، نوع رنگ و... متفاوت هستند و برخی از این نکات شامل موارد زیر می باشند.

    کراتینه کردن موهای رنگ شده بهتر است 7 تا 10 روز پس از رنگ مو انجام شود.

    رنگ یا رنگساژ مجدد موهای رنگ شده‌ای که کراتین شده اند بهتر است حداقل 10روز پس از کراتین باشد. 

    اگر پس از کراتین قصد رنگ کردن مجدد موها را دارید حتما باید از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید.

    محصولاتی که جهت کراتینه استفاده می شوند حتما باید مخصوص موهای رنگ شده باشند. 

    حتما پس از کراتینه کردن موهای رنگ شده خود از شامپو بدون سولفات و مخصوص موهای رنگ و کراتین شده استفاده کنید. 

    پس از کراتینه موهای رنگ شده از شنا در استخر و دریا بپرهیزید چراکه کلر و شوری آب موجب از بین رفتن اثرات کراتین و درخشش رنگ مو می شود.