آموزش کراتین مو برزیلی

دسته بندی |کراتین مو ,وبلاگ
نویسنده: نورالهی calender۱۴۰۱/۱۱/۱۱

کراتین و صافی مو روش‌های گوناگونی دارد. حتما تا به حال با این سوال‌ها مواجه شده‌اید، کراتین برزیلی چیست؟ کراتین برزیلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ کراتین برزیلی با چه موادی انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات با ما در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

  • کراتین برزیلی چیست؟
  • کراتین چیست؟ 
  • کراتیه برزیلی برای چه کسانی مناسب است؟ 
  • تفاوت کراتین برزیلی با کراتین و احیا مو چیست؟ 
  • مزیت‌های کراتین برزیلی 
  • آموزش مراحل کراتین برزیلی
  • مراقبت بعد از کراتین برزیلی

 

کراتین برزیلی چیست؟ 

معمولا افراد بعد از تصمیم‌گیری برای صاف کردن موهای خود، به دنبال اطلاعات برای برای انتخاب آموزش کراتین مو و بهترین روش می‌گردند. باید به شما یادآوری کنیم قبل از هر چیز موهای خود و میزان آسیب‌دیدگی آن را بسنجید و نسبت به آن روش مناسب را انتخاب کنید. یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌های کراتینه، کراتین برزیلی است که به همین دلیل اسم آن را زیاد شنیده‌اید. این کراتین از کشور برزیل رواج پیدا کرده و در بین کشورهای مختلف محبوب شده است. تا به حال به افراد بومی در برزیل دقت کرده‌اید؟ معمولا در نژاد آن‌ها افراد دارای موهای حجم و وز با فرهای جداناپذیر هستند. طبیعی است که این روش کاربردی در جایی آغاز شود که کاربرد زیادی دارد. این افراد در طی سال‌ها تجربه و مطالعه درصدد این بودند که روشی پیدا کنند که دارای حداقل عوارض شیمیایی باشد. در روش برزیلی نه تنها عوارضی آسیب‌زا برای موهای شما وجود ندارد بلکه باعث بهبود و درمان آسیب‌دیدگی موهای شما نیز می‌شود. 

 

کراتین برزیلی چیست؟

 

 

کراتین چیست؟ 

برای اینکه بهتر متوجه شویم در کراتین برزیلی چه اتفاقی برای موهای ما می‌افتد که آن طور اعجاب‌انگیز صاف می‌شود؛ باید با معنای خود کراتین آشنا شویم. خیلی افراد اطلاع ندارند که خود مو ساختاری پروتئین‌دار دارد. این ساختارها در افراد مختلف بر اساس ویژگی موروثی و زیستی مو متفاوت است. گاهی میزان این پروتئین در افراد کاسته می‌شود و آن را شکننده می‌کند. کراتین به معنای پروتئین است و کراتینه کردن مو یعنی رساندن پروتئین لازم به مو در جهت نرمی و جوانسازی آن. همانطور که گفتیم کراتینه صرفا یک عملکرد زیبایی ندارد بلکه خاصیت‌های درمانی را شامل می‌شود. در روش‌ کراتین برزیلی با استفاده از مواد منحصر به این روش، پروتئین مورد نیاز بر روی مو قرار داده شده و با استفاده از حرارت روی آن تثبیت می‌شود.

 

کراتینه برزیلی برای چه کسانی مناسب است؟ 

حتما برایتان پیش آمده که زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، از دست موهای وز شده و نامرتب خود کلافه شده باشید. یکی از دلایلی که کراتین برزیلی به شما پیشنهاد داده می‌شود، خلاص شدن از دست سشوار و اتو است. معمولا افراد کمی وجود دارند که به صورت موروثی دارای موهای لخت باشند که باز هم دائمی نیست. بیشتر افراد دارای موهایی حالت‌دار هستند که بعد از استحمام و در معرض رطوبت، سریعا وز می‌شود و حجم نامرتبی به خود می‌گیرد. این مسئله کاملا آزاردهنده است. هم چنین افراد در جهت خشک کردن و زیبایی، در مواقع بسیار از اتو و سشوار استفاده می‌کنند. شما باید در جریان باشید که استفاده مکرر از حرارت بر موها باعث آسیب‌دیدگی مو در گذر زمان می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت کراتین مو رهایی از موارد گفته شده است. به طور کلی کراتین برزیلی برای افرادی مناسب است که: 

  • موهای فر و حجیم دارند.
  • موهای ریز وکوتاه زیادی در بین موهای آن‌ها وجود دارد که میل به وز شدن دارند.
  • به موهای صاف و مرتب علاقه‌مند هستند.
  •  دنبال روشی هستند که از اتو و سشوار کمتر استفاده کنند.
  • موهای آن‌ها در اثر رنگ و دکلره آسیب فراوان دیده است. 
  • دوست دارند که موهای آن‌ها برای مدت طولانی لخت باشد و رسیدگی خاصی احتیاج نداشته باشد. 

 

تفاوت کراتین برزیلی با کراتین و احیا مو چیست؟ 

در هر دواین روش کراتین برزیلی و کراتین احیا از یک عملکرد مشخص استفاده می‌شود. هر دو روش صافی تقریبا قابل‌توجهی برای مو ایجاد می‌کند. هم چنین در هر دو روش موی شما بسیار درخشنده و لخت می‌شود. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که کراتین برزیلی به دلیل محبوبیت، بیشتر شناخته شده و افراد به آن اعتماد بیشتری دارند. تفاوت دیگر که دلیل همین محبوبیت نیز است، عدم وجود دوران قرنطینه پس از کراتین است. یکی از موارد تعیین کننده برای افراد در انتخاب روش‌های کراتینه مو، مراقبت و دوران بعد از آن است. در کراتینه برزیلی شما می‌توانید بعد از 48 ساعت استحمام کنید و هر جور که می‌خواهید بخوابید و فعالیت داشته باشید. در کراتین احیا مو افراد تا 5 روز نباید موهای خود را شست و شو کنند و فعالیت آن‌ها به علت خم نشدن مو محدود است. 

 

در کراتین برزیلی چه موادی استفاده می‌شود؟ 

در کراتین برزیلی از موادهای منحصر به خود که آزمایش‌های خود را پس داده‌اند استفاده می‌شود. یکی از این محصولات که استفاده از آن در ایران رایج است، پک کامل کراتین کادیو برزیلی اصل (Cadiveu Brasil Cacau) است که از کره کاکائو به دست می‌آید. کره کاکائو شامل مواد مغذی و پروتئین لازم برای موهای آسیب دیده است. این پک شامل یک شامپو، مواد کراتین برزیلی و ماسک بدون سولفات است. شامپوی این محصول خاصیت بازی دارد و موهای شما را از هم جدا می‌کند. این باعث می‌شود کراتینه بهتر روی مو انجام شود. مواد کراتین برزیلی کادئو نیز تاثیر زیادی بر صافی مو می‌گذارد. ماسک موی کادیو بر اساس آمینو ساخته شده و برای استفاده بعد از کراتین برزیلی پیشنهاد می‌شود. دیگر محصولی که در ایران استفاده می‌شود، کراتین برزیلی بلواوت (Blowout) است. این محصول نیز بر درخشندگی و صافی مو بسیار موثر است و بعد از کراتینه هیچ محدودیتی ندارد زیرا بسیار قوی عمل می‌کند. همیشه نحوه استفاده از موارد مهم است که در این باره در مطلب طرز استفاده از مواد کراتین بطور کامل توضیح داده‌ایم.

 

در کراتین برزیلی چه موادی استفاده می‌شود؟

 

 

مزیت‌های کراتین برزیلی 

یکی از مهم‌ترین مزیت کراتین برزیلی عدم وجود گاز شیمیایی فرمالدئید در مواد استفاده شونده در این روش است. فرمالدئید یک گاز مضر است که سلامتی افراد را در خطر می‌اندازد. در مواردی نیز باعث علائم آلرژیک شدید می‌شود. البته این موارد بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که زیاد در معرض مواد کراتین قرار دارند، مثل فردی که در آرایشگاه، این کار را انجام می‌دهد. با این حال مواد کراتین برزیلی از نظر عدم فرمالدئید در سازمان‌ها‌ی مربوطه تایید شده است. دیگر مزیت‌های استفاده از این روش شامل:

  • این روش قرنطینه خاصی ندارد و شما می‌توانید بلافاصله به کارهای روزمره برگردید.
  • کراتین برزیلی دوام 8 تا 10 ماهه دارد.
  • همه موهای آسیب دیده، دکلره شده و رنگ‌دار را پوشش می‌دهد.
  • رنگ مو را تا مدت‌ها بدون تغییر حفظ می‌کند.
  • درخشندگی ماندگار به موها می‌بخشد.

 

آموزش مراحل کراتین برزیلی

  • مرحله اول: از شامپوهای مورد نظر مثل شامپوی کراتین برزیلی کادیو می‌توانید برای شست و شوی اولیه استفاده کنید. موهای آغشته به شامپو را تا می‌توانید مالش دهید تا چربی از روی آن شسته شود و کوتیکول‌های مو باز شود. برای اطمینان از تمیزی مو بهتر است دو تا سه بار اینکار را انجام دهید. بعد از این مرحله موها برای درمان کراتین آماده است. بعد از اینکه با حوله رطوبت موها را گرفتید آن را با سشوار خشک کنید. در نظر داشته باشید که حدودا 15 درصد از رطوبت را در مو نگه دارید و کامل آن را خشک نکنید. 
  • مرحله دوم: در این مرحله زمان استفاده از مواد کراتینه برزیلی فرا رسیده است. شما باید موها را شانه کنید و آن را به 4 یا 6 قسمت تقسیم کنید. می‌توانید برای تقسیم مو از گیره‌های کوچک استفاده کنید. شما باید مواد را در یک ظرف غیر فلزی بریزید و با برس مخصوص آن را بر همه جای مو قرار دهید. علت استفاده از برس مخصوص برای اطمینان از کراتینه شدن همه دسته‌های مو است. برای ایمنی بیشتر از دستکش استفاده کنید و توجه کنید که مواد با ریشه مو برخوردی نداشته باشد.  
  • مرحله سوم: در این مرحله باید با استفاده از یک کلاه پوششی بگذارید مواد 40 تا 60 دقیقه روی موی افراد باقی بماند. مقدار این زمان به مو و میزان آسیب دیدگی آن بستگی دارد. بعد از گذر زمان باید با سشوار موها را به‌صورت حرفه‌ای خشک کنید تا بخار ناشی از اتو کمتر شود.
  • مرحله چهارم: اتوکشی در این مرحله انجام می‌شود. سعی کنید دسته‌های کمی از مو را برای اتو استفاده کنید تا تثبیت کراتین به خوبی انجام شود. 
  • مرحله پنجم: بعد از چند دقیقه که دمای مو خنک شد می‌توانید موی سر را با آب ولرم یک شست و شوی مختصر دهید و از ماسک تثبیت کننده کراتین برزیلی استفاده کنید. استفاده از ماسک مو را با ماساژ آرام انجام دهید.

مراقبت بعد از کراتین برزیلی

در روش کراتین برزیلی وقتی افراد درباره مراقبت‌های بعد از کراتینه سوال می‌پرسند، جواب زیادی برای آن‌ها نداریم زیرا همانطور که گفتیم شما با کمترین محدودیت در این روش مواجه هستید و می‌توانید بلافاصله بعد از کراتیه برزیلی به کارهای رزومره خود ادامه دهید. تنها چیزهایی که بهتر است بعد از کراتین برزیلی، رعایت شود؛ عدم شست و شوی موها تا 48 ساعت است. مراقب باشید بعد از کراتین برزیلی از شامپوهایی با ترکیبات سولفات‎‌دار استفاده نکنید. با توجه به رعایت این دو نکته، صافی و درخشندگی موهای شما تحت هر شرایط تا چند ماه باقی می‌ماند. البته در آموزش قدم به قدم کراتین مو موارد مهم و مراقبتی بصورت کامل‌تری توضیح داده است.

 

مواد لازم برای روش کراتین برزیلی در ایران در دسترس است. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام کراتین برزیلی از اصل بودن مواد و نحوه کار صحیح آرایشگر مطمئن شوید. کراتین برزیلی می‌تواند موهای نامرتب شما را به بهترین شکل صاف کند و زمان شما برای رسیدگی به موهای پرحجم هدر ندهد.