ریشه گیری کراتین و ترمیم موهای کراتین شده

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: قزاقی calender۱۴۰۳/۵/۴

مقدمه

 یکی از روش‌های داشتن موهایی صاف و خوش‌حالت کراتین کردن مو است؛ ولی این نکته را باید مدنظر قرار دهید که این روش دائمی نیست و بعد از مدتی رشد ریشه‌ها حالت قبلی موها را نمایان می‌کند، دانستن نکات مهم و اصلی در مورد ریشه گیری کراتین مو اهمیت زیادی دارد و بهتر است کار توسط یک فرد متخصص و در یک سالن حرفه‌ای انجام شود، اما اگر دوست دارید، به‌طورکلی با آموزش و مراحل ترمیم ریشه کراتین آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

>> جهت خرید کراتین مو از برندهای معروف بازار کلیک کنید.

ریشه گیری کراتین

بلندشدن موهای کراتینه شده و نیاز به تمدید کراتین یکی از چالش‌های رایج است، به‌ویژه زمانی که قسمت‌های دیگر مو صاف و درخشان باقی‌مانده‌اند. ریشه گیری کراتین به‌عنوان راه‌حلی برای این مشکل مطرح می‌شود، اما این روش نمی‌تواند به‌درستی اثر کراتین را حفظ کند. پیشنهاد ما این است که با رعایت فواصل زمانی مناسب، در صورت نیاز به تمدید، اقدام کنید تا از آسیب به‌ظاهر موها جلوگیری شود.

نکات مهم درباره ریشه گیری کراتین مو

  • استفاده از محصولات مناسب: انتخاب محصولات حاوی کراتین باکیفیت و متناسب با نوع مو الزامی است.
  • پیگیری دستورالعمل تولیدکننده: دستورالعمل‌ها را در مورد زمان نگهداری و مراحل استفاده رعایت کنید.
  • اعمال حرارت بادقت: از حرارت متوسط استفاده کنید تا از آسیب به موها جلوگیری شود.
  • مواظبت و حفاظت موها: بعد از ریشه گیری کراتین، از شامپوها و محصولات حاوی کراتین برای حفظ نتایج استفاده کنید.
  • تکرار فرایند: برای حفظ نتایج، ممکن است نیاز به تکرار ریشه گیری کراتین هر چند ماه یکبار باشد.
  • مشاوره حرفه‌ای: در صورت عدم اطمینان، با یک آرایشگر متخصص مشورت کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهبود قابل‌توجهی در وضعیت و زیبایی موهای خود احساس کنید.

چه زمانی ترمیم کراتین ریشه مو انجام دهیم

بهترین زمان برای ترمیم کراتین مو حداقل چند ماه از گذشت کراتین گذشته باشد و موها به‌شدت آسیب‌دیده یا دچار موخوره شده باشند تا ریختن مواد به ساقه مو اشکالی ایجاد نکند؛ ولی اگر فقط چند سانت از بلندشدن موهای شما می‌گذرد ریشه گیری کراتین مو پیشنهاد نمی شود.

اموزش ریشه گیری کراتین مو

آموزش ریشه گیری کراتین یک روش آماده‌سازی و حفظ موها است که برای کاهش فرم‌های آسیب‌زا و حفظ حالت صاف و لطیف موها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش عمدتاً با استفاده از محصولات حاوی کراتین و فرآورده‌های مراقبت از مو صورت می‌گیرد. در ادامه، یک راهنمای مختصر برای انجام ریشه گیری کراتین مو آمده است.

البته، ریشه گیری کراتین مو یک فرایند تخصصی است که بهتر است توسط آرایشگران متخصص انجام شود. اما اگر تصمیم به انجام آن در خانه دارید، می‌توانید به‌دقت مراحل زیر را دنبال کنید.

|>> اگر نیاز به راهنمای جامع آموزش کراتین مو دارید این مطلب را بخوانید <<|

شستشوی موها

شستشوی موها قبل از ریشه گیری کراتین مو، مرحله‌ای مهم و اساسی است. بهتر است با متخصص زیبایی خود مشورت کنید تا موها را با شامپوهای قلیایی و نسبتاً قوی بشویید تا چربی‌های طبیعی، اثرات مواد نرم‌کننده و آلودگی‌ها به طور کامل از بین بروند. برخی پیشنهاد می‌کنند ریشه موها را سه بار شستشو دهید و ساقه‌های قبلاً کراتینه شده را با شامپوی ملایم‌تری بشویید. پس از شستشو، موها باید با آب‌خنک شسته و به طور کامل خشک شوند، زیرا شامپوهای قلیایی باعث باز شدن ساختار موها شده و به جذب بهتر مواد کراتینه کمک می‌کنند.

|>> پیشنهاد ما به شما استفاده از شامپو قبل کراتین از برند Portier و QOD است <<|

گرفتن نم موها با سشوار

نم موها رو با استفاده از سشوار رو به طور کامل می‌گیریم

انتخاب مواد مناسب

در مرحله بعد، نوبت به انتخاب مواد مناسب می‌رسد؛ این کار معمولاً به عهده سالن آرایشی شما است و نیازی نیست خودتان دست‌به‌کار شوید؛ بااین‌حال تأکید ما برای مراجعه به سالن‌های مطمئن و تخصصی ازاین‌جهت است که خیالتان بابت کیفیت مواد اولیه هم راحت باشد و مطمئن باشید که از مواد تازه، استاندارد و اصل برای کراتینه‌کردن موهایتان استفاده می‌شود.

محصولات ESPro
بهترین کراتین و بستر ساز برای موهای ایرانی : محصولات ESPro هیدروکراتین های عالی جهت احیا و صافی دائم و شاین بینظیر فرموله شده براساس ژنتیک موهای ما ایرانی ها، مناسب انواع تیپ مو

تقسیم‌بندی موها

همچنین به تقسیم‌بندی درست موها نیاز دارد و باید به مرز بین قسمت جدید موها و بخش کراتینه شده نیز دقت زیادی کرد.

زدن مواد کراتینه روی موها

بعد از نم‌گرفتن میایم و مواد کراتین را روی قسمت‌هایی که کراتینه ندارد میگذاریم.

تایم مکس

بعدازاین که مواد کراتین را روی موها زدید بستگی به نوع مواد که استفاده می‌کنید و بستگی به نوع و جنس موی مشتری که شما دارید مدتی مکس کنید.

خشک‌کردن

موها را کاملا با باد سشوار خشک می‌کنیم.

اتوکشی ریشه موهای کراتین شده

این مرحله هم مثل مرحله قبل بسیار حساس است و باید دقیق انجام شود. معمولاً اتوکشی ریشه موها چهارتا پنج بار با استفاده از اتو مخصوص کراتین مو انجام می‌شود. دمای این اتو ممکن است تا 230 درجه برسد، اما نکته بسیار مهم همان مرز بین بخش کراتین شده قبلی و جدید است؛ اگر این بخش بیش از حد اتو کشیده شود، احتمال قطع شدن ساقه موها و خرد شدن‌ شان بسیار زیاد خواهد شد. این اتفاق ممکن است همان لحظه نیفتد، اما خیلی زود متوجه اصطلاحا سوختن موها می‌شوید و این چیزی نیست که هیچ کس دلش آن را بخواهد.


 

اتو مو لیز
از نظر کارشناسان بهترین دستگاه‌های حالت دهنده مو در دنیا دستگاه‌هایی هستند که المنت و تکنولوژی به کار رفته در آن دستگاه بتواند در تمام نقاط صفحه حرارتی دستگاه دمای یکنواختی برقرار کند، به سرعت به دمای دلخواه برسد، پس از رسیدن به دمای مناسب در حین انجام کار دمای خود را از دست ندهد، دچار نوسان دما نشود. که تمام این پارامترها در تولید اتو مو کراتین لیز Lizze رعایت شده است.

مرحله پایان شست شویی نهایی

این مرحله بستگی به نوع مواد کراتینه دارد. اگر به قرنطینه نیاز باشد باید تا 3 روز از شستشو خوداری کنید ولی اگر نیازی نباشد همان جا در سالن آرایشگاه یا در خانه می توانید مو های خود را شستشو دهید.

ماسک تثبیت کراتین فایبر
ماسک مو فایبر بهترین در تقویت و نرم کنندگی مو، تثبیت کننده کراتین مو و همچنین تنظیم کننده PH موهای دکلره

هزینه ریشه گیری کراتین

هزینه کراتینه مو و ترمیم آن بسته به میزان موادی که برای هر متقاضی استفاده می‌شود و کیفیت مواد وابسته است که بااین‌وجود هر متقاضی بر اساس میزان بلندی موهای خود باید هزینه متفاوتی بپردازد و کسانی که موهای خیلی بلندی داشته باشند هزینه بسیار زیادی را در این زمینه باید در نظر بگیرند.

نتیجه‌گیری

در پایان باید گفت ما ریشه گیری و ترمیم کراتینه مو را به‌تمامی کسانی که قصد دارند تا پروتئین موردنیاز برای موهای خود را تأمین کنند و ساقه موهایشان را احیا نمایند، توصیه می‌کنیم. در پی استفاده از این روش نه‌تنها موها تقویت می‌شوند؛ بلکه به زیبایی آنها نیز افزوده می‌شود. البته اگر هنوز مطمئن نیستید که ریشه گیری کراتین برای شما مناسب است یا نه بهتر است با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.