آموزش کراتین مو با قرنطینه

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: نورالهی calender۱۴۰۱/۱۱/۲۵

کراتین مو شامل قوانین و مراقبت‌هایی می‌شود که باید قبل از کراتینه از آن آگاه بود. ما در این مقاله بررسی می‌کنیم که کراتین با قرنطینه چیست و قرنطینه چه کاربردی دارد؟ و قرنطینه به چه علت استفاده می‌شود؟ همراه ما باشید.

مطالبی که می‌خوانیم شامل موضوعات زیر می‌شود.

کراتین مو چیست؟

قرنطینه در کراتین مو چه تاثیری دارد؟

قرنطینه در کراتین مو چیست؟

قرنطینه شامل چه مواردی می‌شود؟

توصیه صحیح قرنطینه بعد از کراتین مو

آموزش کراتین مو با قرنطینه

آموزش کراتین مو بدون قرنطینه 

 

کراتین قرتطینه مو

 

 

کراتین مو چیست؟

کراتینه کردن مو یک عملکرد زیبایی و درمانی در موهای مختلف است که باعث احیای موهای آسیب‌دیده و صافی موهای موجدار و فر می‌شود. گاهی موهای شما بعد رنگ و دکلره دچار آسیب شدید شده و بعد از شست و شو حجمی نامتعارف یا به اصطلاح وز شدن به خود می‌گیرد. در این موارد شانه زدن بسیار دشوار می‌شود و استفاده مداوم از حرارت وضع ظاهری مو را بدتر می‌کند. کراتین با رویکرد احیا یا همان کراتین سرد موهای آسیب دیده این افراد را درمان می‌کند و بدون هیچ عوارضی باعث شادابی و زیبایی آن‌ها می‌شود. در این نوع کراتین میزان احیا و خاصیت درمانی برای موهای شما نسبت به میزان صافی، غالب است. گاهی نیز افرادی که موهای مجعد و حالت‌دار دارند ، علاقه‌مندند که موهایی صاف و لخت داشته باشند و مجبور نباشند قبل از هر مراسم و مهمانی موهای خود را با اتو صاف کنند. کراتین با خاصیت صافی یا همان کراتین گرم موهای این افراد را بدون عوارض تا مدتی طولانی صاف می‌کند. در این نوع کراتین میزان صافی مو 70 درصد و میزان احیا و بهبودی مو 30 درصد می‌باشد. شما با توجه به جنس موها و چیزی که از موهای خود انتظار دارید، می‌توانید بهترین روش کراتین را انتخاب کنید.

 

قرنطینه در کراتین مو چه تاثیری دارد؟

برای اینکه به خوبی برای شما عملکرد قرنطینه را توضیح دهیم باید از اولین مرحله کراتینه مو شروع کنیم. ساختمان موی هر فرد با یک لایه که سطحی فلس‌دار دارد، پوشیده شده است. این فلس‌ها که کوتیکول مو نام دارد، در حالت عادی همانند پولک ماهی روی یکدیگر بسته شده و به اصطلاح خوابیده‌اند. وقتی شما قبل از گذاشتن مواد از یک شامپوی مخصوص کراتین استفاده می‌کنید، فلس موهای شما باز می‌شود. ما برای نفوذ مواد کراتین در مو و اثر گذاری بر آن به باز شدن فلس‌ها احتیاج داریم. وقتی بعد از این مرحله مواد کراتین بر موی افراد گذاشته می‌شود، دوباره به بسته شدن فلس‌های مو احتیاج داریم. کارایی اصلی قرنطینه، همین بسته شدن دوباره فلس‌های مو است.

 

قرنطینه در کراتین مو چیست؟

کلمه قرنطینه ممنوعیت یک چیز را در زمان مشخص نشان می‌دهد. معمولا بعد از کراتین مو، در بعضی موارد مو شسته می‌شود و عینیت مواد از روی موها پاک می‌شود زیرا مواد کراتین در همان زمان مکث، اثر خود را بر موها می‌گذارد. در موارد دیگر به جای شستن موها، از افراد می‌خواهیم که با مواد روی سر به خانه بروند و اجازه دهند مواد دو تا سه روز روی موهای آن‌ها بماند. در این دو سه روز شست و شو همان ممنوعیتی است که به آن قرنطینه کراتین می‌گویند. بعضی از موها بسیار ضعیف و آسیب دیده هستند و توان ندارند در همان زمان مکث در روز اول، کراتین و مواد مغذی را به خود جذب کنند. به همین علت ما از افراد می‌خواهیم که در دوره قرنطینه به کوتیکول‌های مو فرصت دهند مواد را به خوبی جذب کنند و بسته شوند. بر اساس بررسی‌های علمی کوتیکول‌های مو به 24، 48 و در مواردی 72 ساعت احتیاج دارند تا کامل بسته شوند. این یک واکنش حفاظتی غیرقابل کنترل توسط ساختمان مو است و غیرممکن است بعد از دو روز فلس موهای شما بسته نشود. در مواردی که کراتین مو با قرنطینه انجام می‌شود اگر شست و شوی مو بعد از سه روز بدون شامپو انجام شده باشد؛ لازم است برای تثبیت مواد بر مو از ماسک‌های مخصوص کراتینه استفاده شود.

 

آموزش کراتین مو با قرنطینه

 

قرنطینه شامل چه مواردی می‌شود؟

همه روش‌های کراتین و درمان آسیب دیدگی مو شامل قرنطینه نمی‌شود و حتی نسل جدید مواد کراتین اغلب به قرنطینه احتیاجی ندارند. بطور کلی روش کراتین احیا که بیشتر خاصیت درمانی دارد و مواد غالب آن شامل ترکیب‌های پروتئین‌دار و ویتامین است شامل قرنطینه می‌شود. در این موارد صافی با درصد خیلی کم در مو اعمال می‌شود و هدف اصلی احیای ساقه‌ و بهبود رفتار مو در طول زمان می‌باشد.

 

توصیه صحیح قرنطینه بعد از کراتین مو

در کراتین‌هایی که صافی مو با درصد بالا و 70 درصد انجام می‌شود، از توصیه قرنطینه جدا خودداری کنید. در طول سال‌های اخیر مواد کراتین مورد تحقیق و آزمایش‌های بسیاری قرار گرفته و عوارض آن کاملا اصلاح شده است و هیچ خطری برای سلامتی فرد و موهای او ندارد. با این وجود باز فرآیند کراتین یک فرآیند شیمیایی است و بر پایه مواد آنزیمی ساخته می‌شود. مواد آنزمی همانند یک اسید عمل می‌کند و با توجه به شدت تاثیرگذاری بر موها در کراتین صافی توصیه می‌شود بعد از زمان مکث، مواد شسته شده و فرصت قرنطینه به موها داده نشود. اگر مواد کراتین صافی بیشتر از زمان توصیه شده بر کوتیکول‌های مو که باز شده‌اند باقی بماند، باعث کشسانی و آسیب جدی به بافت مو می‌شود. نگران نباشید در روش کراتین صافی، مواد تاثیر خود را در همان زمان 45 دقیقه مکث بر روی مو می‌گذارد و نیازی به فشار بیشتر بر موها نمی‌باشد. بعضی افراد تصور می‌کنند اگر مواد زمان بیشتری روی مو بماند یا فرصت قرنطینه به کراتین موی خود بدهند، در نهایت میزان صافی بیشتری را دریافت می‌کنند. باید در برابر این عقیده به شما بگوییم که بله ممکن است صافی موی شما بیشتر شود اما بعد از چند روز موی شما دچار خشکی و خرد شدن می‌شود که هیچ شباهتی به نتیجه مطلوب از کراتین مو ندارد.

 

آموزش کراتین مو با قرنطینه

در کراتینه مو که شامل قرنطینه می‌شود، هدف از کراتینه احیا و بهبود است که به آن کراتین سرد می‌گویند. این روش ‌برای موهایی استفاده می‌شود که به هر دلیل آسیب زیادی دیده و فرم اولیه خود را از دست داده‌اند. به دلیل اینکه احیای مو بیشتر بر رساندن مواد مغذی تمرکز دارد، در این روش برای ماندن مواد روی مو محدودیت خاصی وجود ندارد و می‌توان قرنطینه را برای آن در نظر گرفت. قرنطینه حتی برای آسیب‌های مو نیز مفید عمل می‌کند؛ توجه داشته باشید که در احیا به دلیل اینکه اکثر افراد موی آسیب دیده دارند به اتوکشی احتیاجی نیست و مواد تنها با استفاده از سشوار می‌تواند وارد ساختار مو شود. حتما این کار را در رابطه با افرادی که موهای بسیار آسیب دیده دارند، انجام دهید.

مراحل اولیه کراتین با قرنطینه با روش کراتین بدون قرنطینه مشابه است و تنها در مراحل آخر با یکدیگر تفاوت دارند. در این نوع کراتین بعد از مرحله گذاشتن مواد، مو احتیاجی به شست و شو ندارد. بعد از گذشت زمان مورد نیاز با حرارت سشوار مواد را تثبیت می‌کینم و بعد از این مرحله می‌توان از ماسک تقویت کننده استفاده کرد. نکته مهم این است که افراد بعد از اینکه به منزل رفتند نباید تا حداکثر سه روز موهای خود را بشویند تا مواد در زمان مناسب به صورت کامل بر موهای آن‌ها تاثیر بگذارد.

قرنطینه در کراتین مو

 

آموزش کراتین مو بدون قرنطینه 

به این روش کراتین که شامل دوره قرنطینه نمی‌شود، کراتین گرم یا همان کراتین صافی می‌گویند. معمولا این روش به افرادی توصیه می‌شود که موهای معمولی و بدون آسیب دارند زیرا فرآیند صافی در این روش موی آسیب دیده را بدتر می‌کند. همانطور که گفتیم روش سرد بر درصد بالای صافی مو تمرکز می‌کند. معمولا صافی انواع مو به موادی احتیاج دارد که اثر گذاری قوی بر مو داشته باشد. با توجه به این مسئله مواد کراتین گرم نسبت به مواد کراتین سرد، ترکیبات شیمیایی بیشتری دارد و باید تنها در زمان تعیین شده در دستور بر مو باقی بماند. در ادامه مراحل دقیق کراتین بدون قرنطینه را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم. 

  • در مرحله اول شما باید با استفاده از یک شامپوی قلیایی که فلس‌های مو را باز می‌کند، موها را دو بار بشوئید. بعد از شست و شوی مو باید رطوبت نسبی را با یک حوله رفع کنید و اجازه دهید مو 20 درصد خیس بماند. 
  • در مرحله دوم شما باید مواد را با سرعت و رعایت موارد اصولی بر همه جای مو پخش کنید. حتما از اینکه مو به مقدار کافی روی دسته موها قرار گرفته اطمینان حاصل کنید. در آخر کار با یک کاور روی مو را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه اجازه دهید مواد روی مو بماند. 
  • در مرحله سوم باید با استفاده از سشوار و اتو، موها را سبک کنید تا حرارت، مواد کراتین را وارد بافت مو کند. بعد از اتوکشی اصولی، شما باید با آب موها را بشویید تا مواد از روی آن برداشته شود و در مو باقی نماند. تفاوت کراتین با قرنطینه و کراتین بدون قرنطینه در همین مرحله است. افراد بعد از کراتینه بدون قرنطینه، می‌توانند به منزل روند و در روزهای اول نیز استحمام کنند. تنها نکته که باید رعایت کنند این است که از شامپوی بدون سولفات برای شست و شوی موی خود استفاده کنند. 

 

کراتین مو یک روش آسان برای صافی و احیای موهای آسیب دیده است. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از کراتینه کردن موهای خود حتما اطلاعات لازم را درباره این روش درمانی کسب کنید زیرا شما با آگاهی، تصمیم بهتری برای موهای خود می‌گیرید و در نهایت کراتین موهای شما با نتیجه دلخواه رو در رو خواهد شد.