آموزش کراتین تراپی موها

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: نورالهی calender۱۴۰۱/۱۱/۱۱

گزینه عالی برای تغییر چشمگیر ظاهر شما و تحت تاثیر قرار دادن خانواده و دوستانتان صاف کردن یا حالت دادن (بسته به نوع موی شما) است. اما روند صاف کردن موهای مجعد می‌تواند خسته کننده و زمان‌بر باشد. در حالی که بسیاری از مردم در صاف کردن موهای خود تردید دارند.‌ آن ها می‌ترسند که موهایشان آسیب ببیند. دیگران حتی این خطر را هم نمی‌کنند. با این حال، اگر از تجهیزات، تکنیک و فرآیند مناسب استفاده کنید، می‌توان این ترس‌ها را نادیده گرفت. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهترین راه‌ها را برای صاف کردن موها بدون آسیب رساندن به آن، بشناسید. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه دارید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

آنچه باید در مورد موهای مجعد بدانید.

موهای مجعد می‌توانند بافت های متفاوتی داشته باشند و چند نکته وجود دارد که باید در مورد موهای مجعد قبل از تبدیل موهای مجعد به موهای صاف بدانید. سه بافت موی مجعد طبیعی وجود دارد. موج دار، مجعد و وز. صاف کردن موهای موج دار یا مجعد ساده تر از صاف کردن موهای وز است. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه صاف کردن موهای مجعد به‌طور کامل آورده شده است. کراتین تراپی موها باعث هیچ آسیبی نخواهد شد.

 

چگونه موهای مجعد خود را صاف کنیم؟

 

چگونه موهای مجعد خود را صاف کنیم؟

 

مرحله 1: موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید

موهای مجعد بیشتر مستعد ریزش هستند و برای جلوگیری از آسیب و موخوره نیاز به یک شامپوی ملایم و نرم کننده عمیق مغذی دارند. برای اینکه موها را برای فرآیند صاف کردن آماده کنید، موها را در آب گرم با شامپو و نرم کننده ضد وز بشویید. همیشه از آب گرم برای شستن موهایتان استفاده کنید زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن های طبیعی موهایتان را از بین می برد. شما باید از محصولات مویی استفاده کنید که روی موها ملایم بوده و به جلوگیری از آسیب ناشی از ابزارهای صاف کننده کمک می کنند.

توجه داشته باشید:

  کمی نرم کننده مو را به نوک و طول مو بمالید (از ریشه زدن خودداری کنید). همچنین از یک تی شرت یا حوله میکروفایبر (که روی موهای شما ثابت است) استفاده کنید تا آب اضافی موهایتان را خارج کنید.

 

مرحله ۲: گره موهای خود را از بین ببرید.

موهای مجعد به راحتی رطوبت خود را از دست می دهند و خشک می شوند و آنها مستعد کثیف شدن و  گره خوردن هستند. قبل از صاف کردن موهای مجعد، همیشه باید از یک شانه دندانه دار استفاده کنید. مهمتر از همه، شانه ای که استفاده می کنید باید نرم باشد. به آرامی یک شانه با دندانه پهن را از میان گره ها بلغزانید تا باز شوند.

 از انتها شروع کنید و به سمت ریشه ها حرکت کنید. گره ها را بسیار موثر و بدون کندن موها از بین ببرید. این کار را تا زمانی انجام دهید که موهایتان گره نخورد.

توجه: همیشه قبل از دوش گرفتن موهای خود را شانه کنید. این کار از گره خوردن موهایتان هنگام شستن آن جلوگیری می کند. همچنین وقتی موهایتان خیس و شکننده است، برس نزنید.

 

مرحله 3: وسایل های خود را برای صاف کردن آماده کنید.

آماده سازی مناسب تارهای مرطوب و مجعد قبل از استفاده از سشوار یک مرحله ضروری در فرآیند صاف کردن مو است. قبل از استفاده از سشوار از محافظ حرارتی استفاده کنید. از موهای شما در برابر آسیب گرما محافظت می کند. تا 450 درجه از حرارت محافظت می کند و درخشندگی خود را حفظ می‌کند. با این حال، به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از محافظ حرارتی می تواند موهای شما را شل و چسبناک کند. در آموزش کراتین مو  به این دست موارد کامل اشاره کرده ایم.

 

مرحله ۴: از سشوار استفاده کنید.

اگر موهای بسیار ضخیم و مجعدی دارید، ممکن است خشک کردن آنها بیشتر طول بکشد. یک سشوار و یک برس گرد بردارید و موهای خود را کوتاه کنید تا بتوانید هر بار روی خشک کردن یک قسمت تمرکز کنید. از سشوار خود در دمای پایین استفاده کنید تا میزان حرارتی که موهای شما در معرض آن قرار می‌گیرد را کاهش دهید. همچنین قبل از اقدام به مرحله بعد، مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک شده است.

 

صاف کردن موهای مجعد

 

مرحله ۵: موهای خود را صاف کنید

یک قسمت کوچک از موها را بردارید و موهای باقیمانده را با سنجاق بابی محکم کنید. صاف کننده را روی دمای پایین یا متوسط ​​قرار دهید. پس از گرم شدن اتو صاف، آن را از لابه لای موها عبور دهید. به یاد داشته باشید که از اتو صاف روی موهای خیس یا مرطوب استفاده نکنید.

 

مرحله 6: از روش Chase استفاده کنید

  در این تکنیک باید از شانه دم موشی و صاف کننده هم زمان برای صاف کردن موهای خود استفاده کنید. برای رسیدن به هر تار مو کار می‌کند و میزان گرمای مصرفی شما را کنترل می‌کند. همچنین با این تکنیک صاف کردن، می‌توانید موهای خود را فقط به یک روش صاف کنید.

شانه دم موشی را زیر ریشه ها قرار دهید و اتوی صاف کننده را بالای آن قرار دهید. موهای خود را به آرامی شانه کنید و همزمان صاف کردن را ادامه دهید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا موهای لخت و صافی داشته باشید.

 

مرحله ۷: استفاده از اسپری حجم دهنده

 می‌خواهید ظاهری کامل تری داشته باشید، قبل از صاف کردن هر قسمت، یک اسپری حجم دهنده به ریشه‌ها بزنید. پس از اتمام کار، از کمی سرم مو (بهترین اثر روی موهای ضخیم ) یا اسپری  استفاده کنید تا ظاهری براق داشته باشید.

شایان ذکر است که  استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی  می تواند موهای شما را بیش از حد اضافه چرب کند. اگر نمی خواهید موهای مجعد خود را در خانه صاف کنید و به دنبال راه حلی طولانی مدت هستید، می توانید درمان صافی کراتینه را انتخاب کنید. 

 

آموزش کراتین تراپی موها

 

درمان صاف کردن کراتینه

اگر موهای مجعد خود را مرتباً صاف می‌کنید، می‌دانید که می‌تواند یک روند خسته کننده باشد. در این صورت، ممکن است درمان‌های صاف کردن حرارت یا صاف کردن کراتینه را در نظر بگیرید. دقت  داشته باشید کراتین مو برای موهای مختلف روش‌های متفاوتی دارد که میتوانید آموزش کراتین مو برزیلی و آموزش کراتین موی دخترانه را بصورت کامل بخوانید و اجرا کنید.

درمان کراتینه به طول و ضخامت موها بستگی دارد. می‌تواند تا 2 ساعت طول بکشد. قبل از شروع درمان، آرایشگر موها را با یک پاک کننده روشن کننده شستشو می‌دهد تا کثیفی و باقی مانده محصول را از بین ببرد. هنگامی که مو تمیز شد، به بخش‌هایی تقسیم می‌شود. سپس، آرایشگر محلول کراتینه را روی موها می‌مالد و اجازه می‌دهد یک ساعت بماند. در نهایت کوتیکول ها را می‌بندند و با اتوی صاف از کراتین مو محافظت می‌کنند. این یک روش مصنوعی برای بازگرداندن کراتین به مو است. این درمان مزایای بسیاری دارد:

  • خشک کردن خشک کن را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
  • براق شدن موها  بدون وز و بدون آبکشی.
  • موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و ظاهری حجیم را حفظ می کند.
  • موهای شما را نرم، براق و قابل کنترل می کند.
  • موهای شما بدون موخوره و براق خواهد شد

صاف کردن موهای مجعد می تواند ظاهر جدیدی به شما بدهد. اما برخی از اشتباهات وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. 

 

اشتباهات هنگام صاف کردن موهای مجعد

 

اشتباهاتی که هنگام صاف کردن موهای مجعد باید از آنها اجتناب کنید

۱)اگر موهایتان را در جهت اشتباه سشوار کنید، حجم موهایتان را کاهش می‌دهد. همانطور که موهای شما خشک می‌شود، آرایشگر شما موهای شما را به سمت بالا می‌کشد تا باعث افزایش حجم شود. بنابراین ابتدا ریشه ها را خشک کنید و سپس بقیه موها را به سمت پایین برس بزنید.

۲)قبل از صاف کردن موهای خود مطمئن شوید که از محصولات مراقبت از مو زیاد استفاده نکنید. تنها چیزی که باید استفاده کنید یک محافظ حرارتی است که از موهای شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. همچنین نرم کننده زیاد در موها باعث نرمی و چرب شدن موها می‌شود.

۳)بلافاصله پس از شانه کردن موها نخوابید. نحوه خوابیدن روی موهایتان بسته به کاری که انجام می‌دهید، می تواند حالت شما را حفظ کند یا آن را خراب کند. برای جلوگیری از آسیب مو به جای روبالشی نخی از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

۴)بافت موی همه یکسان نیست، بنابراین دمای بالا برای همه انواع مو مناسب نیست. همیشه از اتو فر کننده با تنظیمات حرارتی متعدد استفاده کنید. در حالت ایده آل، شما باید از تنظیم دمای پایین برای رشته‌های خود استفاده کنید تا آسیب گرما را به حداقل برسانید.

۵)همیشه اندازه مناطقی را که صاف می کنید در نظر بگیرید. اگر موهای شما آنطور که می خواهید صاف نیست، تعداد قسمت‌هایی را که با آنها کار می کنید کاهش دهید. 

 

صاف کردن موهای مجعد یک راه سریع و آسان برای افزودن جذابیت به ظاهر روزمره شماست. با این حال، ترس از آسیب مو که با این فرآیند به وجود می‌آید، ممکن است شما را از صاف کردن موهای خود باز دارد. اینجاست که مقاله به ما کمک می‌آید و راه‌های موثری برای مبارزه با آسیب گرمایی ناشی از این فرآیند فهرست می کند.  این مقاله را به کراتین تراپی موها اختصاص دادیم و تلاش کردیم که در این مورد اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.