کراتین موی نچرال

دسته بندی |وبلاگ ,کراتین مو
نویسنده: calender۱۴۰۱/۱۲/۱۵

امروزه اکثر خانم‌ها تمایل دارند که موهای خود را به واسطه انجام این کار، لخت و ابریشمی کنند. این کار زیبایی خاصی به موها می‌دهد و باعث درخشنده‌تر شدن آن نیز می‌شود. اگر این موضوع برای شما جالب است، در ادامه مقاله همراه ما باشید. و خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

کراتین چیست؟

کراتین نوعی پروتئین است که جزء اصلی ساختار مو می باشد. می‌توان آن را در بدن پستانداران، پرندگان و خزندگان یافت. در انسان در پوست و ناخن یافت می‌شود، اما بیشترین فراوانی آن در مو است. موهای انسان تا 95 درصد از کراتین تشکیل شده است.

کراتین نقش مهمی در ساختن ساختار مو دارد که باعث استحکام، قدرت، انعطاف پذیری، رشد و کیفیت کلی مو است. همچنین بر صاف یا مجعد بودن مو تأثیر می‌گذارد. در موهای صاف کراتین به‌طور یکنواخت در تمام طول فولیکول مو توزیع شده است، در حالی که در موهای مجعد، کراتین بطور ناهموار گاهی در سمت راست و گاهی در سمت چپ تشکیل می‌شود. پیامد آن رشد مو در جهات مختلف است که باعث ایجاد فر می‌شود. مطمئنا اکنون متوجه نقش مهم کراتین در مو شده اید. کاملاً همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افرادیکه بدنبال موهای صاف و لخت هستند، لازم است تا  با آموزش کراتین مو بتوانند به مدل موی دلخواهشان برسند.

 

کراتین موی نچرال

 

کراتین چه تاثیری روی مو دارد؟

کراتین برای مو بسیار مفید است و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. حداقل به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

·     ساختار مو را از داخل و خارج بهبود می‌بخشد

·     کراتین را به مو اضافه می کند و ترک‌های فیبر مو را پر می‌کند.

·     بازسازی، هیدراته و نرم کننده مو است

·     الاستیسیته و مقاومت را افزایش می‌دهد و در نتیجه از آسیب جلوگیری می‌کند.

·     موها را صاف می‌کند ، موخوره را از بین برده  و باعث درخشان شدن موها می‌شود

·     به‌عنوان یک حالت دهنده قوی عمل می‌کند و باعث می‌شود موها انعطاف پذیرتر و براق تر شوند.

 

انتخاب کراتینه مخصوص مو

متخصص کراتین با توجه به جنس مو، سن و سایر ویژگی‌های مشتری، ترکیب کراتینه لازم را انتخاب کرده و روی موها پخش می‌کند، سپس موها را با سشوار خشک کرده و با اتو مخصوص صاف می‌کند. لازم است تا کراتین بیشتر در موها ادغام شود.

در حال حاضر سالن‌های زیبایی تعدادی گزینه برای صاف کردن مو ارائه می‌دهند و تنها پس از مشاوره با متخصص می‌توانید محصول مناسب پوست و مو را انتخاب کنید. مواد مناسب برای هر نوع مو وجود دارد که برای موهای طبیعی، موهای رنگ شده و موهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است. برای اینکه کرایتنه مخصوص داشته باشید بهتر است به خرید کراتین مو مراجعه و محصولات را ببینید.

یکی از مزایای صاف کننده کراتینه، ارگانیک بودن مواد، قابل قبول بودن برای زنان باردار، مادران شیرده و حتی کودکان است. پس نتیجه می‌گیریم که این مواد به هیچ کدام از گروه‌ها آسیبی نمی‌رسانند.

 یکی از فاکتورهای مهم صاف کردن کراتینه این است که تقریباً برای انواع موها مناسب است. جایگزینی برای صاف کردن شیمیایی است، حالت دادن به موها را آسان می‌کند، به موها نرمی، درخشندگی و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و همچنین در برابر اثرات مضر محیط محافظت می‌کند. به این نکته هم توجه کنید که روش نانو کراتین  قوی‌تر از کراتین معمولی عمل میکند و موثر است که در  آموزش نانوکراتین مو کامل توضیح داده شده است.

 

مواد کراتین موی نچرال

 

اگر در طول انجام کراتین مواردی از قبیل بوی نامطبوع، واکنش‌های آلرژیک احتمالی، کاهش بصری حجم مو و موارد دیگر را مشاهده کردید، این نشان دهنده کیفیت پایین مواد انتخاب شده است.  به همین دلیل است که باید به نوع پوست و انتخاب مواد با توجه به آن توجه ویژه‌ای داشت.

 توجه به این نکته ضروری است که پس از عمل صاف کردن کراتینه، موها از نظر بصری حجم خود را در ریشه از دست می‌دهند، زیرا سنگین تر و متراکم تر می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، یک استاد با تجربه باید موارد را حدود 3-5 سانتی متر بالاتر از ریشه بمالد.

 نتیجه صاف کردن کراتینه پس از اولین عمل قابل مشاهده است، چون اثر آن تا یک سال باقی می‌ماند. در طول دوره، رنگ کردن مو به خصوص با رنگ آمونیاکی توصیه نمی‌شود.  بهتر است 3-4 روز قبل از اصلاح کراتینه انجام شود. صاف کردن کراتینه  نیاز به مراقبت ویژه بیشتری از مو دارد. از شامپوها، ماسک‌ها و سایر محصولات مراقبتی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.

 

کراتین  برزیلی موی نچرال

 

کراتینه برزیلی چیست؟

کراتین برزیل یک محصول حرفه‌ای بر پایه کراتین است که در سال 2006 در برزیل تولید شد. کراتین برزیلی یک درمان کاملاً طبیعی و غیر شیمیایی و نیمه دائم است که به مو اجازه می‌دهد بدون آسیب و بدون تغییر ساختار آن صاف شود. برعکس، سلامتی، نرمی، درخشندگی و قدرت را به آنها باز می‌گرداند.

درمان با کراتین برزیلی به این صورت انجام می‌شود که مولکول‌های کراتین با اتو کردن به داخل اجزای داخلی مو نفوذ کرده و آسیب‌های آن را ترمیم می‌کنند. در نتیجه با ته نشین شدن کراتین در تمام سطح فولیکول ، موها صاف و یکدست می‌شوند. 

 مزیت دیگر این است که صاف کردن با کراتین برزیلی ملایم و قابل برگشت است، پس از 3 تا 4 ماه مجدداً بدون عواقب دائمی از روی مو شسته می‌شود. در این مدت، شانه کردن و مدیریت مو آسان تر خواهد بود. کراتین برزیلی همچنین مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش، نمک و آب کلردار یا حتی تغییرات تغییرات دما دارد. با این حال، نقطه ضعف بزرگ آن قیمت بالای آن است. می‌توانید روش کامل این مدل را در آموزش کراتین مو برزیلی ببینید.

درمان کراتینه مو مخصوصا برای موهای مجعد و موج دار و همچنین برای تمام موهایی که نیاز به ترمیم دارند مناسب است. این ماده برای صاف شدن موهای بلند نیز مناسب است. فقط برای موهای نازک، درمان کراتینه انتخاب خوبی نیست. زیرا موهای بسیار ظریف با این روش حجم بیشتری را از دست خواهند داد. سیستم اولاپلکس برای ترمیم موهای نازک بهتر خواهد بود . کراتین برزیلی با کیفیت بالا، به عنوان مثال، توسط شرکت چک BK Beauty Keratin فروخته می‌شود، که در مجموعه آن می‌توانید سایر محصولات جالب حاوی کراتین برای مراقبت‌های روزمره را نیز مشاهده کنید. این مقاله را به موضوع مهم کراتینه کردن موی نچرال اختصاص دادیم. امیدواریم که تا پایان مقاله همراه ما بوده باشید و توانسته باشید اطلاعات مورد نیاز خود را از آن کسب کنید. در آخر اگر موهای کوتاهی دارید بهتر است آموزش کراتین مو کوتاه را هم ببینید و استفاده داشته باشید.