نحوه کراتین مو در خانه

دسته بندی |کراتین مو ,وبلاگ
نویسنده: calender۱۴۰۱/۱۲/۲۱

کراتین پروتئینی است که ساختار مو را می سازد و از آن در برابر فشار و آسیب محافظت می کند. محصولاتی که حاوی این فرمول هستند این قابلیت را دارند که موهای وز و مجعد را صاف کرده و به مدت 10 هفته آنها را براق کنند. یک محصول کراتینه روی موهای شسته و خوب خشک شده اعمال می شود و تا زمانی که موهای خود را خشک و صاف نکنید، آبکشی نمی شود. نحوه کراتین مو در خانه نیز بسیار آسان است.

 ما در این مقاله قصد داریم به آموزش کراتینه ی مو در خانه بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید

 

۱_ محصول کراتینه را انتخاب کنید.

نوع درمان خود را انتخاب کنید. شما می توانید یک محصول خانگی یا یک کراتینه مخصوص را در یک آرایشگاه انتخاب کنید. از سوی دیگر، این واقعیت که خودتان محصولی بر اساس این پروتئین تهیه کنید، نتیجه مطلوب را به شما نمی دهد، زیرا درمان های خانگی نوع موهای شما را ارزیابی نمی کند. آنها معمولا آسیب کمتری دارند، اما دوام شان هم کم است. به عنوان مثال، اگر موهای روشنی دارید، آرایشگران در یک سالن حرفه ای می توانند فرمول را طوری تنظیم کنند که رنگ موهای شما تغییر نکند.

اگر ترجیح می دهید به آرایشگاه بروید، ابتدا یک جلسه مشاوره تعیین کنید تا بتواند محصولی را که برای نوع موهای شما مناسب است مشخص کند.

 

۲_ از افراد با تجربه کمک بگیرید

چه محصولی خانگی و چه رفتن به یک سالن زیبایی را انتخاب کنید، حتما به اینترنت سر بزنید و نظرات کاربران را قبل از انجام کار بخوانید. کیفیت را در اولویت قرار دهید. اگر شخصی را می شناسید که موهای خود را با محصول کراتینه درمان کرده است، از او راهنمایی بخواهید، از جمله مارک فرمولی که استفاده کرده و آرایشگاه یا سالنی که آن را درمان کرده است، در صورت وجود بپرسید. افرادی که آموزش کراتین مو خانگی را انجام می‌توانند به شما کمک کنند و برای افرادی که بدنبال روش‌های جدید آموزش نانوکراتین مو یکی از همان روش‌های نوین و بروز است که می‌توانید استفاده کنید.

آموزش کراتین مو خانگی

 

۳_ از محصولاتی که متانال آزاد می کنند خودداری کنید 

از محصولات کراتینه‌ای که حاوی موادی هستند که فرمالدئید آزاد می کنند باید خود داری کنید. این یک ترکیب آلی است که می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند سوزش بینی و چشم، واکنش های آلرژیک در ریه ها، چشم ها و پوست و حتی سرطان شود. درمان های دیگر نحوه کراتین مو در خانه را آسان تر کرده و جایگزین متانال هستند. 

  • از آنجایی که متانال به شدت در سالن ها استفاده می شود، می تواند برای کسانی که به طور منظم با آن کار می کنند خطرناک باشد. 
  • هیدروکسی متیل گلیسینات سدیم، کواترنیم 15، پلی اکسی متیلن اوره، متیلن گلیکول، دیازولیدینیل اوره، ایمیدازولیدینیل اوره، اتاندیال و DMDM ​​هیدانتوئین همگی ترکیبات شیمیایی هستند که متانال آزاد می کنند. شما می توانید آنها را در محصولات مراقبت از مو پیدا کنید.

در مطلب آموزش کراتین مو، شما قدم به قدم با مراحل آن آشنا خواهید شد.(کلیک کنید)

 

مراحل آموزش کراتین مو در خانه 

 نحوه کراتین مو در خانه با اصولی همراه است. اگر مراحل آموزش کراتین مو در خانه به ترتیب رعایت شود می تواند نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته باشد. برای انجام کار ناگزیر به رعایت مراحل نحوه کراتین مو در خانه زیر هستیم:

 

۱_ موهای خود را بشویید

در اولین مرحله از نحوه کراتین مو در خانه باید موهای خود را با شامپو بشویید. محصول را روی موهای خود بمالید و بمالید تا کف شود. بگذارید 3-5 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. شامپو را دوباره بمالید. سپس حتماً محصول را کاملاً از روی موهای خود آبکشی کنید. 

 این کار موهای شما را برای جذب یکنواخت فرمول مبتنی بر کراتین آماده می کند.

 

۲_ سشوار بکشید

سر خود را از طریق سشوار عبور دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که موهایتان کاملا خشک شود. در حالی که موها را روی حرارت متوسط ​​خشک می‌کنید، دست‌هایتان را بین موها بکشید. مطمئن شوید که آنها کاملا خشک شده اند، مگر اینکه دستورالعمل های محصول خلاف آن را بیان کند.

  • برای درمان موهای برزیلی ( فر و پرپشت ) باید موهای شما کمی مرطوب باشد. در حالی که درمان کراتینه در مو های دیگر باید خشک انجام شود. 
  • اگر دستورالعمل‌های روی برچسب محصول با این دستورالعمل‌ها متفاوت است، حتماً دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید.

۳_ موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید

 در ادامه آموزش زدن کراتینه مو در منزل، با استفاده از شانه، خطی به سمت وسط موهای خود ایجاد کنید. اینها را در 4 یا 8 قسمت (بسته به حجم موهایتان) ببندید. مطمئن شوید که هر بخش را محکم ببندید تا در طول فرآیند در جای خود محکم بماند.

۴_دستورالعمل های محصول را دقیقا دنبال کنید

 نوع محصول و برندی که انتخاب می‌کنید باید دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه استفاده از آن به شما ارائه دهد. تمام دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی ایمنی را حتما بخوانید و دنبال کنید. دستورالعمل هایی با عنوان آموزش کراتین مو زنانه در منزل، آموزش کراتین مو زنانه در منزل یا نحوه کراتین مو در خانه که در اینترنت هم هست بسیار مفید خواهد بود.

۵_محصول را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید

 دستکش و کت آزمایشگاه یا لباس کهنه بپوشید. بخشی از موهای خود را بردارید و مواد را روی آن بمالید. با مقدار کمی شروع کنید و آن را افزایش دهید تا تمام موها پوشانده شوند، اما نباید خیلی خیس شوند. از یک شانه دندانه ریز یا برس رنگ مو استفاده کنید تا محصول را روی هر قسمت بمالید و از ریشه تا انتها کار کنید. مراقب باشید مواد به چشم تان برخورد نکند. پس از اتمام کار، از نوارها برای اتصال هر یک از بخش ها استفاده کنید.

آموزش کراتین مو زنانه در منزل

۶_  محصول باید 20-30 دقیقه روی سر بماند 

همچنین می توانید این کار را با توجه به مدت زمان مشخص شده توسط سازنده انجام دهید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید. اجازه دهید محصول تا زمانی که دستورالعمل استفاده در موها باقی بماند.

۷_ موهای خود را خشک کنید

 نوارها را بردارید. مو ها را آبکشی نکنید مگر اینکه دستورالعمل کراتینه تان توصیه کند. موهای خود را با محصول داخل بسته خشک کنید. بسته به دمای توصیه شده توسط محصول، سشوار را روی سرد یا گرم قرار دهید. 

۸_ موهای خود را با اتو صاف کنید 

در آخرین مرحله از نحوه کراتین مو در خانه دستگاه را روی دمای توصیه شده در دستورالعمل محصول برای نوع موی خود تنظیم کنید. هنگامی که اتو صاف کننده شما به دمای مناسب رسید، موهای خود را در قسمت های کوچک (حدود 2 تا 5 سانتی متر ضخامت) صاف کنید. شما باید قسمت های مختلف موهای خود را از قبل یا در پایان صاف کردن آنها ببندید.

استفاده از صاف کننده در حرارت زیاد می تواند موهای شما را بسوزاند و باعث شکستگی شود.

مطالب  مفید پیشنهاد شده به شما: آموزش کراتین مو ایرانی

 

مراقبت های بعد از کراتینه

 

حداقل به مدت 3 روز موهای خود را نشویید. شستن آنها قبل از این زمان باعث کاهش اثربخشی درمان می شود. اگر بتوانید قبل از شستن آنها یک هفته صبر کنید، بهتر است.

اگر از نبود کف موهایتان ناراحت هستید، از  شامپوی خشک استفاده کنید.

حداقل به مدت 2 روز از کش مو استفاده نکنید. تا حد امکان از استفاده از کش موی پلاستیکی خودداری شود. بهتر است کش موی ساتن را جایگزین کنید.

از گرما و محصولات مو خودداری کنید. اگر از خشک کردن یا حالت دادن به موهای خود با گرما اجتناب کنید، درمان کراتینه شما ممکن است بیشتر طول بکشد. موهای خود را به مقدار کم (در صورت نیاز) و فقط با شامپو (نه نرم کننده ) بشویید. در عوض، از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید .با این روند شما نحوه کراتین مو در خانه را آموزش دیده و پس از بازگشت موی فر می توانید دوباره آن را صاف کنید.

 

مطالب  مفید پیشنهاد شده به شما: بهترین محصولات کراتین QOD